حامد فوقانی_خبرنگار: تهران آماده‌ ماه مبارک رمضان می‌شود. برنامه‌های «شکوه رستگاری» در ۱۲۳ مسجد شاخص پایتخت و توزیع افطاری در ۴میدان پرتردد تهران از یک سو و ویژه‌برنامه «شهر خدا» در برج میلاد ازجمله اقدامات شهرداری تهران به مناسبت ‌ماه مبارک رمضان است.

رمضان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری از برنامه‌های این معاونت در ‌ماه مبارک رمضان پرده برداشت. ولی‌الله شجاع‌پوریان می‌گوید: «امسال اقدامات ویژه‌ای برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالای ایرانی در تأمین امکانات و تجهیزات، لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تعامل با تشکل‌های مردم‌نهاد سطح محلات و امکان بهره‌مندی حداکثری شهروندان از برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.» او ادامه می‌دهد:

«یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری در‌ماه رمضان توجه ویژه به مسجدمحوری و آماده‌سازی مساجد برای ورود به ضیافت الهی است.» شجاع پوریان با اشاره به برگزاری جشن کریمان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) عنوان می‌کند: «برگزاری محفل انس با قرآن در 123مسجد شاخص و محوری پایتخت و طراحی مسابقات فرهنگی ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌های ‌ماه مبارک رمضان امسال است.»

او برپایی 52 محفل قرآنی در نقاط پرجمعیت شهر را از دیگر اقدامات مدیریت شهری به‌مناسبت ‌ماه رمضان معرفی می‌کند و می‌گوید: «از سیزدهم تا شانزدهم خردادماه، همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر برنامه‌هایی تحت عنوان شکوه رستگاری در مساجد محوری مناطق اجرا می‌شود.» این معاونت و دیگر بخش‌های شهرداری تهران امسال برنامه‌های متنوع دیگری برای‌ ماه مبارک رمضان دارند.

  • توزیع افطاری ساده در 4میدان پرتردد تهران

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم از برپایی سفره افطاری ساده در 4میدان پرتردد پایتخت خبر می‌دهد. سعید اوحدی می‌گوید: «در ‌ماه مبارک رمضان برنامه‌ای با عنوان «بچه‌های محراب» را داریم که در مسابقه‌ای بهترین مؤذن و بهترین مکبر نوجوان انتخاب و تقدیر می‌شود. همچنین در میدان امام حسین(ع) و 3میدان پرتردد دیگر تهران افطاری ساده توزیع خواهد شد.

جشنی با عنوان «دعوت» نیز با همکاری صدا و سیما و کمیته امداد برگزار می‌شود که به آزادی زندانیان جرایم غیرعمدی و تأمین هزینه درمان بیماران خاص می‌پردازد.» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری که به قم سفر کرده بود، با مراجع عظام تقلید دیدار و درباره فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همکاری این سازمان با مراجع تقلید و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی صحبت کرد.

او درباره دیگر برنامه‌های این سازمان در ‌ماه رمضان عنوان می‌کند: «در ‌ماه رمضان پویشی ایجاد می‌شود که وعده غذایی سحر اقشاری مانند پاکبانان و سایر خدمت‌رسانان تهران توسط مردم نیکوکار تأمین شود. دو برنامه قرآنی «انس با قرآن» نیز برای حفظ و قرائت قرآن در‌ماه رمضان و «عمری با قرآن» برای تجلیل از فعالان قرآنی برگزار خواهیم کرد.

  • شهر خدا در برج میلاد

روز گذشته، مدیرعامل برج میلاد نیز در نشستی از برگزاری جشنواره «شهر خدا» در‌ماه مبارک رمضان خبر داد. این جشنواره از افطار تا سحر در یادمان ملی‌ برگزار می‌شود و این برنامه تا پایان عید سعید فطر ادامه خواهد داشت. علی درویش‌پور در این رابطه می‌گوید: «برنامه‌های‌ماه رمضان با استهلال‌ماه از بلندترین نقطه شهر تهران با حضور ستاره‌شناسان و منجمان و کارشناسان حرفه‌ای رصد در تراز 299 آغاز می شود و با برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تا پایان‌ماه مبارک ادامه خواهد یافت.»

مدیرعامل برج میلاد به کتابت قرآن کریم در طول ایام جشنواره توسط هنرمندان برجسته خوشنویسی کشور و تلاوت آیات قرآن کریم در محافل انس، جلسات و مباحث شرعی و افطاری ساده در برج میلاد تهران اشاره می‌کند. در ضلع غربی برج میلاد و در مجاورت زیپ‌لاین و پل معلق بازی‌های شاد و پرجنب‌وجوش مانند بانجی جامپینگ و تشک هیجانی مستقر شده‌اند. همچنین فضایی ویژه جهت بازی، شادی، نشاط و هیجان کودکان و نوجوانان هم در ضلع شرقی برج میلاد طراحی و آماده شده تا کودکان هم سهمی از جشنواره بزرگ رمضان داشته باشند.

در عین حال، خانه اقوام ایرانی به مناسبت جشنواره رمضان در برج میلاد افتتاح می‌شود تا اقوام ایرانی فرصتی دیگر برای ارائه هنر، صنایع‌دستی و سبک زندگی‌شان داشته باشند. این کار در فضایی بکر در محیط پیرامونی برج برپا می‌شود تا علاقه‌مندان فرهنگ، تکنولوژی و سبک زندگی اقوام ایرانی را قابل لمس‌تر مشاهده کنند.

همچنین استان‌ها و اقوام مختلف در یک جدول زمانبندی مشخص با سلیقه نخبگان و مسئولان استانی به ارائه دارایی‌های خودشان در حوزه‌های مختلف می‌پردازند. طبق برنامه، نخستین استان سیستان و بلوچستان است و استان‌های دیگر نیز در شب‌های دیگر به اجرای برنامه‌های خود خواهند پرداخت. دهکده اقوام داخلی و خارجی در دره‌ای کنار زیپ‌لاین مجموعه تدارک دیده شده است.

نمایشگاه گل‌و‌گیاه با هدف ترویج نوع نگاهی متفاوت به زندگی آپارتمانی و آموزش نگهداری گل‌های آپارتمانی در سالن A، نمایشگاه گیاهان دارویی و همچنین شناسایی مزاج‌شناسی و رونق طب سنتی در سالن B ازجمله رویدادهای قابل ذکری است که امسال در جشنواره رمضانی برج میلاد رونمایی می‌شوند.

البته شهروندان برای حضور در برج میلاد با مشکل جای پارک ماشین مواجه نخواهند شد. بدین‌ترتیب که پارکینگ‌های طبقاتی، VIP، 2زمین زیر رستوران ایوان، زمین در مجاورت حکیم، بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی با ظرفیت 10هزار خودرو در هر شب برای میهمانان درنظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود که هر شب برج میلاد از 40 تا 50هزار شهروند میزبانی کند.

کد خبر 405663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha