همزمان با روزهای‌ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری تهران نیز برگزار می‌شود.

شهرداري تهران در يك دهه گذشته و با توجه به رويكرد فرهنگي و اجتماعي كه در پيش گرفته، تلاش كرده تا برنامه‌هاي متنوعي را در مناسبت‌هاي مختلف براي شهروندان تدارك ببيند. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران هم ديروز در نشست خبري خود به همين مناسبت خبر داد كه در برنامه‌هاي امسال 4عنصر مسجدمحوري، توجه ويژه به خانواده محور بودن برنامه‌ها، توجه به ارزش‌هاي ديني و مذهبي و ارتقاي نشاط شهروندان مدنظر قرار گرفته است. مجتبي عبداللهي همچنين از برگزاري برنامه‌هاي گردشگري در خيابان 30تير از افطار تا سحر خبر داد. اين در حالي است كه در‌ماه مبارك رمضان طرح خادمين سلامت در 400مسجد شاخص تهران اجرا مي‌شود.

  • بهار قرآني در مساجد پايتخت

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود در نشست خبري به حضور فعال مساجد در برگزاري برنامه‌هاي قرآني نيز اشاره كرد و گفت: پيش‌بيني كرده‌ايم تا در‌ماه مبارك رمضان برنامه‌هاي قرآني گسترده‌اي در مساجد، حسينيه‌ها و مراكز قرآني با حضور قاريان برجسته برگزار شود. همچنين با راه‌اندازي مهدهاي قرآني يا غنچه‌هاي باغ طوبا در برخي ازمساجد خاص تلاش كرديم تا خردسالان نيز با موضوعات قرآني آشناشده و از بركات اين‌ماه بهره ببرند.

عبداللهي برپايي نمايشگاه قرآني شميم وحي در بوستان گفتگو در دهه سوم‌ماه مبارك رمضان را ازديگر برنامه هاي‌ماه رمضان امسال معرفي و عنوان كرد: قرار است تا درقالب اين نمايشگاه به‌مدت يك هفته از 2هزار و 750مجموعه قرآني، مؤسسات قرآني، خانه‌هاي قرآن، دارالقرآن‌ها، جلسات شاخص قرآني و... حمايت شود.

  • تغيير چهره شهر با حال و هواي رمضان

آماده‌سازي‌ فضاي شهر با عنوان سبك زندگي قرآني و تعويض قرآن‌هاي كهنه با نو از ديگر برنامه‌هايي است كه با همكاري شهرداري تهران در‌ماه مبارك رمضان انجام مي‌شود. عبداللهي در ادامه اين نشست به اجراي طرح خادمين سلامت در 4مسجد شاخص تهران و ارائه خدمات پزشكي پرداخت و گفت: يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي ما در رمضان امسال مانند سال‌هاي گذشته رسيدگي به ايتام، محرومان و نيازمندان است.

دراين راستا امسال برنامه سفره مهرباني با هدف شناسايي و تكريم محرومان، توجه به مددسراها، مراكز بهاران، مدارس پرتو و... اجرا مي‌شود. همچنين با همكاري كميته امداد در قالب طرح اكرام و محسنين بسته‌هاي افطاري در 22ايستگاه مترو در اختيار شهروندان عزيز قرار مي‌گيرد.

معاون شهردار تهران با تأكيد بر برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در نقاط مختلف شهر بيان كرد: شهرداري زيرساخت اين ايستگاه‌ها را فراهم مي‌كند تا تشكل‌هاي مختلف و مؤسسات خيريه با فراهم كردن افطاري بسته‌هاي غذا را در ميان متقاضيان توزيع كنند. وي در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري مراسم ويژه دعاي كميل و نوحه سرايي در جوار مزار شهداي گمنام در شب‌هاي جمعه پرداخت و تصريح كرد: درنظر داريم تا دراين فضاها امكان توزيع بسته‌هاي افطاري ساده را ميان مردم و زائرين فراهم كنيم.

عبداللهي اجراي مسابقات ورزشي جام رمضان را از ديگر برنامه‌هاي مهم امسال معرفي و عنوان كرد: درنظر داريم تا امسال با برگزاري جشنواره‌هاي تفريحي و ورزشي و ارائه 100نوع فعاليت در 400مجموعه امكان حضور شهروندان را از افطار تا سحر فراهم آوريم ضمن اينكه با حضور 5هزارو 500تيم، مسابقات فوتسال جام رمضان در600زمين چمن برگزار مي‌شود.
همچنين عصر ديروز بزرگ‌ترين زيپ‌لاين تهران در باغ‌موزه دفاع مقدس به بهره‌برداري رسيد كه يكي از جذاب‌ترين فعاليت‌هاي ورزشي است.

  • شهر زنده است

شب‌هاي‌ماه مبارك رمضان فرصت مناسبي هستند تا بتوان از تفرجگاه‌ها و نيز برنامه‌هايي كه در اين اماكن برگزار مي‌شوند استفاده كرد. اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از اين برنامه‌ها هستيد بد نيست بدانيد كه امسال در 12نقطه شهر پرديس‌هاي فرهنگي شامل غرفه‌هاي فرهنگي، صنايع‌دستي و غيره برپا شده‌اند.

اين پرديس‌ها از سوم تا 17‌ماه مبارك رمضان و از ساعت 18تا 24ميزبان شهروندان خواهند بود. غيراز اين پرديس‌ها، بوستان‌هاي ملت، نرگس، انديشه، ميعاد، قيطريه، آزادگان، ولايت، بهمن و اراضي عباس‌آباد، درياچه شهداي خليج‌فارس، باغ موزه قصر و باغ موزه دفاع‌مقدس مهم‌ترين اماكني هستند كه ميزبان برنامه‌هاي‌ماه مبارك رمضان هستند.

کد خبر 371523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha