سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت برنامه‌ای را برای کمک به کشورها برای حذف کردن چربی‌های مصنوعی ترانس از منابع غذایی تا سال ۲۰۳۰ جهانی اعلام کرده است.

trans fat

به گزارش آسوشیتدپرس سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) منتشر شد، اعلام کرد حذف کردن چربی‌های ترانس برای پیشگیری از مرگ‌های زودرس به علت بیماری‌های قلبی- عروقی در سراسر جهان ضروری است.

تخمین سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد مصرف چربی‌های ترانس که به‌طورمعمول در غذاهای آماده و فراوری‌شده یافت می‌شود،  هرسال به مرگ بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر در جهان به علت بیماری قلبی منتهی می‌شود.

چندین کشور از جمله دانمارک توانسته‌اند با وضع محدودیت‌های قانونی بر روغن‌های تولیدشده در مقیاس صنعتی چربی‌های ترانس از غذاها حذف کرده‌اند.

ابتکار عمل سازمان جهانی بهداشت با نام REPLACE رهنمودهایی برای همه کشورها درباره چگونگی حذف کردن چربی‌های مصنوعی ترانس از غذاهایشان فراهم می‌کند تا امکان ریشه‌کنی استفاده از این چربی‌ها در جهان فراهم شود.

چربی‌های مصنوعی ترانس هنگامی ایجاد می‌شوند که روغن‌های گیاهی در کارخانه‌ها در روندی به نام هیدورژناسیون جامد می‌شوند. این چربی‌های هیدروژنه شده در غذاهای سرخ‌کرده، غذاهای آماده و پخته به کار می‌روند و در فراورده‌هایی مانند روغن‌های جامد گیاهی، مارگارین قالبی، کافی‌میت‌ها و غذاهای منجمد آماده پخت نیز وجود دارند.

کد خبر 405486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha