همشهری آنلاین: سخنگوی کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال از مذاکره اعضای این کمیته با دیگر نامزدهای احراز پست سرمربی‌گری تیم ملی خبر داد.

به گزارش ایرانا علی رغبتی گفت : این کمیته یکشنبه 9 دی با سایر گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران تماس گرفت.

رغبتی روز دوشنبه افزود: تماس با گزینه‌های دیگر سرمربیگری تیم ملی ایران به این دلیل بود که اگر با آرتور ژورژی به توافق نرسیدیم، بلافاصله با آنها وارد مذاکره شویم.

وی درباره درخواست علی کفاشیان وشاهرخ شهنازی دو تن ازنامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال مبنی بر تعویق در انتخاب سرمربی تیم ملی به دلیل نزدیک بودن انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: در این‌باره در جلسه دیشب صحبتی نشد.

رغبتی‌افزود: بحث نکردن دراین‌باره به دلیل بی‌اطلاعی ‌اعضای کمیته انتقالی از چنین درخواستی بود.

وی گفت: فعلا کمیته انتقالی در این‌باره مسئولیت دارد و بعدا نیز هیات رییسه دیگری مسوولیت را برعهده خواهد گرفت. در حال حاضر ما آرشیو و اطلاعاتی از ‪ ۱۸‬مربی بزرگ دنیا جمع آوری کرده‌ایم که اگر به نتیجه برسیم سرمربی را انتخاب می‌کنیم واگر به نتیجه نرسیم این اطلاعات را که‌یک بانک اطلاعاتی خوبی است در اختیار فدراسیون قرار می‌دهیم.

وی بااشاره به‌اینکه از روز سه‌شنبه تمرینات تیم ملی فوتبال ایران شروع می‌شود، گفت: در اولین روزهای این اردو همه بازیکنان حضور ندارند و ابراهیم زاده به تنهایی می‌تواند فعلا این بازیکنان را تمرین دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا یک نفر می‌تواند از عهده انجام مسوولیت های مربی بدنساز،مربی دروازه‌بانان و .. درتیم ملی برآید، گفت:همه‌این کارها را قرار نیست برای همیشه یک نفر انجام دهد و تا روز شنبه به نتیجه می‌رسیم.

وی گفت: تکلیف آرتور ژورژی تا روز پنجشنبه قطعی خواهد شد که در صورت عدم توافق با وی، با گزینه‌های دیگر بلافاصله مذاکرات را اغاز می‌کنیم.

وی بابیان‌اینکه آرتور ژورژی بلافاصله به محض حصول توافق به‌ایران می‌آید، ادامه داد: بازیکنان دعوت شده به اردو همه از داخل لیگ‌ها انتخاب شده‌اند و از امادگی نسبی خوبی برخوردارند.

سخنگوی کمیته انتقالی درباره علت بازگشت آرتور جورج به پرتغال گفت:  با خود وی به توافق رسیدیم، اما او قراراست سه یا دو نفر را به‌عنوان بدنسازو تمرین‌دهنده به ایران بیاورد که سوابق آنان برای ما زیاد روشن نبود و قرار شد که مستندات خود را به ایران بیاورد.

وی درباره صحبت‌های رییس کمیته ‌انتقالی مبنی براینکه سرمربی انتخاب شده و حالا باید سازمان تربیت بدنی حمایت کند، گفت: ما یکسال در مورد اساسنامه کار کردیم و قرار نیست، سازمان تربیت بدنی در مورد مربی نظر بدهد.

سازمان تربیت بدنی ازفدراسیون فوتبال نیزهمانند سایرفدراسیون‌ها حمایت می‌کند. این حمایت به معنی دخالت در برنامه‌های فدراسیون نیست.

وی گفت: سازمان تربیت بدنی در مورد سرمربی تیم ملی نظر نمی‌دهد و فقط حمایت می‌کند و بنده و کیومرث هاشمی نیز نماینده سازمان هستیم و آرا و دیدگاههای سازمان را لحاظ می‌کنیم.

رغبتی درباره آرتور ژورژی و سلامتی او گفت: ظاهر آرتور جورج نشان می‌دهد که او از نظر جسمی سالم است و اگر لازم باشد حاضریم که تست پزشکی از وی بگیریم.

وی درباره مدت قرارداد با آرتور جورج گفت: یک قرارداد سه ساله می‌بندیم مشروط بر اینکه به جام جهانی صعود کنیم و در طول سه سال هم سلامتی وی و عملکردش را کنترل خواهیم کرد.

کد خبر 40518

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز