دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: ‌سرمربی پیشین تیم‌ملی، فهرست بازیکنان دعوت‌شده از سوی منصور ابراهیم‌زاده را به صورت تلویحی مورد انتقاد قرار داد.

 امیر قلعه‌نویی گفت: «نظر شخصی من این است که چند نفر دیگر می‌توانستند به تیم‌ملی دعوت شوند و جای 8 بازیکن خالی‌است.» وی با ذکر نام بازیکنانی چون مهدی رحمتی، رسول خطیبی، رضا عنایتی، امیرحسین صادقی، محمد نوری، فرهاد مجیدی، آرش برهانی و غلامرضا رضایی، آنها را شایسته دعوت شدن به تیم‌ملی دانست و گفت: «البته هیچ فهرستی را نمی‌توان پیدا کرد که درباره‌اش انتقادی مطرح نشود.»

او که تقریباً طی هر گفت‌وگوی رسانه‌ای‌ به نوعی از شرایط پرفشار دوره سرمربیگری خود در تیم‌ملی می‌گوید، در تازه‌ترین واکنش خود تأکید کرده است: «من انتظار داشتم وقتی فهرستی را اعلام می‌کنم به انتخابم احترام بگذارند، حالا هم به لیستی که اخیراً توسط ابراهیم‌زاده معرفی شده انتقاد خاصی ندارم.»

امیر قلعه‌نویی همچنین برکناری خود از سمت سرمربیگری تیم‌ملی را موضوعی سیاسی دانست. وی گفت: «نمی‌توانید در هیچ کجای دنیا مربی پیدا کنید که با تنها یک باخت آن هم در ضربات پنالتی در طول 81 بازی از کار برکنار شود. معتقدم که در این برکناری من اسیر بازی‌های سیاسی شدم.»

 این در حالی است که مسئولان کمیته انتقالی بارها در مصاحبه‌های خود تأکید کرده‌اند که قلعه‌نویی با اتمام زمان قراردادش و طبق روال طبیعی سمت سرمربیگری تیم‌ملی را از دست داد.

قلعه‌نویی اما مهیای پیوستن به پاختاکور ازبکستان است. او هفته آینده به مسئولان این باشگاه ازبکستانی پاسخ نهایی‌اش را خواهد داد. در همین حال تعلل امیر دلیل کاملاً روشنی دارد. او منتظر تصمیم رئیس آینده فدراسیون فوتبال خواهد ماند.

 اما جدا از انتقادهای کنایه‌آمیز امیر قلعه‌نویی برخی از بازیکنان نیز در مقام اعتراض به انتخاب‌های منصور ابراهیم‌زاده برآمده‌اند. رضا عنایتی که دعوت نشدن او به تیم‌ملی از زمان برانکو ایوانکوویچ همیشه در زمان اعلام لیست اسامی دعوت‌شدگان به موضوع داغ رسانه‌ای تبدیل شده در مصاحبه‌ای گفته است: «برای خودم متأسفم، چون بازیکن سکونشین دعوت‌شده اما عنایتی نه.»

 مهاجم ایرانی تیم فوتبال الامارات با ابراز تعجب از اینکه نامش در فهرست بازیکنان منتخب تیم‌ملی نیست، ادامه داده است:« امیدوارم سریال پشت خط ماندن من روزی به پایان برسد.»وی که در الامارات چندان هم پرفروغ ظاهر نشده و در جام ملت‌های آسیا نیز از روزهای اوج خود فاصله داشت، حضور در تیم‌ملی را به خصوص با توجه به دعوت شدن برخی بازیکنان حق خود دانسته و تأکید کرده: «6 سال است که این برخوردها را تحمل می‌کنم. فکر می‌کردم که با رفتن برانکو مشکلم برای حضور در تیم‌ملی حل خواهد شد اما از قرار معلوم، چنین نیست.»

اعتراض رضا عنایتی اما از آن روصورت می‌گیرد که در فهرست دعوت‌شده‌ها به تیم‌ملی حضور بازیکنانی چون فریدون زندی، جلال رافخواهی، امرایی و جباری جلب توجه می‌کند.عنایتی در ادامه انتقاد خود از لیست تیم‌ملی گفته:« این تیم انگار به محل تجمع بازیکنان مصدوم و نیمکت‌نشین تبدیل شده. حتی بازیکنانی هم هستند که اصلاً تیم ندارند.»

در چنین شرایطی اما استقلالی‌ها نیز از فهرست نفرات دعوت‌شده منصور ابراهیم‌زاده دل خوشی ندارند.در همین حال اما اظهارنظر رحمان رضایی نیز در نوع خود جالب‌توجه است. مدافعی که چندی پیش در مصاحبه‌ای به طور رسمی از تیم‌ملی خداحافظی کرد،‌ در تازه‌ترین تصمیم خود خداحافظی را به معنای جدایی همیشگی ندانسته و تأکید کرده است: «اگر شرایط مهیا باشد، دوباره برای تیم‌ملی بازی می‌کنم.»

 انتقادها در خصوص نفرات دعوت‌شده‌ به تیم‌ملی در حالی شدت بیشتری گرفته که حالا امیر قلعه‌نویی نیز خود را به جرگه منتقدین رسانده است.

کد خبر 40512

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز