شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: «این بازی برای آنها خیلی مهم است. تیم‌ملی فوتبال ایران همچنان از نداشتن سرمربی رنج می‌برد اما خود را متقاعد کرده که در چند دیدار تدارکاتی مهیای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شود.»

 این مقدمه‌ای است که در پیش‌بازی ایران-هانزاروستوک، سایت رسمی باشگاه آلمانی بدان اشاره کرده و در ادامه گزارش خود از اولین دیدار تدارکاتی تیم‌ملی ایران آورده است؛ «طبق اخبار رسانه‌های ایرانی قرار بود در این دیدار آرتور جورج پرتغالی روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی ایران بنشیند اما از قرار معلوم کمک او یعنی منصور ابراهیم‌زاده این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت.»

کعبی، تنها لژیونر

جمعه تیم‌ملی آخرین جلسه تمرین خود را در ورزشگاه سرداران شهید برگزار کرد. تمرین صبح روز جمعه اما هیچ تفاوتی با قبل نداشت.30 بازیکن تحت نظر منصور ابراهیم‌زاده، آخرین تمرین خود را قبل از مصاف با تیم رده پانزدهم بوندس‌لیگا برگزار می‌کنند.

 آخرین اخبار اما حاکی از آن است که بازیکنان تیم‌ملی با کمترین اطلاعات ممکن به مصاف هانزاروشتوک خواهند رفت. از این گذشته تنها موضوعی که انگار طی یکی، دو روز اخیر مربی تیم‌ملی بدان تأکید داشته حضور قدرتمند در 4 دیدار تدارکاتی بوده است.

 وی روز جمعه خطاب به بازیکنان گفت: «بازیکنانی در دیدارهای بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برابر هانزاروستوک نمایش خیره‌کننده‌ای داشته باشند.»

برد ایران قبل از هر چیز می‌تواند نمره قبولی برای تمرینات ابراهیم‌زاده باشد و همین‌طور نمایش ضعیف تیم هم می‌تواند اثرات منفی برای این مربی به همراه داشته باشد. نبود لژیونرها وی را برای رسیدن به هدفش با نگرانی‌هایی همراه ساخته است. در همین حال طبق اظهارات اعضای کادرفنی علی سامره و مهرزاد معدنچی تا روز یکشنبه خود را به اردوی تیم‌ملی می‌رسانند. در دیدار امروز حسین کعبی تنها لژیونر تیم‌ملی خواهد بود.

 مصاف این دو تیم برای نخستین بار شکل می‌گیرد و تاکنون سابقه تاریخی نداشته است. هانزاروشتوک در حال حاضر با کسب 17 امتیاز در رده پانزدهم جدول بوندس‌لیگا قرار دارد. آنها به مربیگری فرانک پاگلزدورف که سابقه کار با مهدی مهدوی‌کیا در هامبورگ را نیز در کارنامه‌ دارد، امروز در حالی پا به ورزشگاه آزادی می‌گذارند که با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر فوتبال کشورمان، اولین دیدار تدارکاتی تیم‌ملی، جنبه ارزیابی بازیکنان را از دست داده‌است.

 نبود مهره‌هایی چون جواد نکونام که به دلیل مصدومیت همچنان شرایط بازی را ندارد و البته غیبت علی کریمی، علی سامره، فریدون زندی و مهدی مهدوی‌کیا گویا تیم‌ملی را هنوز به طور جدی در متن توجه رسانه‌ها قرار نداده است.

سایت رسمی باشگاه‌ هانزاروشتوک در گزارشی که درباره دیدار این تیم برابر تیم‌ملی ایران نوشته است، بیشتر اطلاعات پاگلزدورف را مدیون رانی کوکل دانسته است. دروازه‌بان آلمانی باشگاه پیکان به آنها گفته است: «تهران شهر مدرنی است که در آن 10 روزنامه فقط درباره فوتبال می‌نویسند.»

 حریف امروز (15 دی) تیم‌ملی اما در بوندس‌لیگا شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. آنها در پایان نیم‌فصل رقابت‌های لیگ آلمان با 10 باخت و 26 گل خورده خط دفاعی ضعیفی را در اختیار داشته‌اند.

اگرچه نقطه قوت آنها در خط حمله به حضور مهاجم نیجریه‌ای‌شان مربوط می‌شود. جایی که ویکتور آگالی، مربی هانزاروشتوک را برای حضوری قدرتمند در تهران امیدوار کرده است. استفان باینلیش و 2 برزیلی دیگر نیز مدافعان شناخته شده این تیم هستند. تیم‌ملی بعد از مصاف با هانزاروستوک برابر قطر قرار خواهد گرفت.

اولین دیدار تدارکاتی تیم‌ملی امروز (15 دی) رأس ساعت 14،‌ بدون سرمربی کشورمان برابر تیمی برگزار خواهدشد که قهرمانی‌اش به سال 95 و آن هم در بوندس‌لیگای 2 برمی‌گردد.

کد خبر 40916

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز