دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسیر افزایش شدید محبوبیت شرکت اپل و تبدیل شدن آن به یکی از ارزشمند‌ترین شرکت‌های آمریکا را می‌توان به راحتی دنبال کرده و به یک روز تاریخی رسید.

آی‌مک

براساس گزارش CNN، شركت اپل در بيشترين سال‌هاي دهه 90 ميلادي در حال دست و پنجه نرم كردن با بحراني هويتي بود. دو رايانه خانگي اوليه شركت اپل، اپل دو و مك محبوبيت خود را از دست داده‌بودند، و اپل درحال از دست دادن كارزار رقابت در برابر رقباي خود بود.

اما در سال 1997 استيو جابز به شركت اپل بازگشت و كمتر از يك سال پس از آن محصولي جديد را به بازار معرفي كرد: آي‌مك. وي در 6 مي 1998 روي سن ايستاد و يكي از رونمايي‌هاي مشهور و منحصر‌به‌فرد خود را اجرا كرد.

تيم كوك مدير‌عامل كنوني شركت اپل كه كمي پيش از مرگ جابز در سال 2011 به مديريت اين شركت انتخاب شد، بخش‌هايي از اين مراسم تاريخي را به مناسبت 20 سالگي آي‌مك در توئيتر منتشر كرد. در اين ويديو جابز درحالي ديده مي‌شود كه مشغول توضيح ويژگي‌هاي آي‌مك 1299 دلاري است كه در آن زمان محصولي بسيار پيشرفته محسوب مي‌شده است.

در ژانويه 1999،‌كمتر از يكسال پس از رونمايي آي‌مك، سود چهار ماهه شركت اپل تقريبا سه برابر شد. سان‌فرانسيسكو كرونيكل در آن دوران نوشت اپل از تقاضاي سيري‌ناپذيري كه براي رايانه آي‌مك جديدش ايجاد شده درحال پول پارو كردن است.

اپل براي يك دهه بعد توليد محصولات خود را با پيشوند "i" ادامه داد. نرم افزار آي‌تيونز در سال 2001 رونمايي شد،‌نسل اول آي‌پاد كمي پس از آن وارد بازار شد. اولين نسل آي‌فون در سال 2007 عرضه شد و آي‌پد در سال 2010 وارد بازار شد.

امروز و پس از گذشت 20 سال از توليد اولين نسل آي‌مك، نسل هفتم اين محصول در بازارها عرضه مي‌شود كه تقريبا نسبت به نسل اول غيرقابل مقايسه است، براي مثال در وضعيت روشن غيرفعال نسبت به مدل اوليه 96 درصد انرژي كمتري مصرف مي‌كند.

کد خبر 404776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha