دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیل‌گر و مدیر اجرایی موسسۀ مالی Mirabaud Securities اعلام کرد آی‌فون ایکس شرکت اپل مرده‌است و این شرکت به دنبال تولید مدلی جدید از محصول محبوب خویش است.

آی‌فون

براساس گزارش فوربس، نيل كمپلينگ در گزارشي اعلام كرد شركت اپل قصد دارد تا پايان سال 2018 خط توليد آي‌فون خود را دچار تحول سازد و همزمان توليد آي‌فون ايكس را متوقف خواهد كرد زيرا قصد دارد تنها پس از يك نسل توليد،‌مانع از ادامه توليد اين محصول شود.

به گفته وي اپل ميزان تقاضا براي اين گوشي را به اندازه‌اي دست‌بالا تخمين زده بود كه هم‌اكنون تمامي محصولاتي كه تا پايان زمان تعيين شده براي فروش به آنها نياز دارد را توليد كرده‌است.

اين خبر در يادداشتي كه كمپلينگ به سرمايه‌گذاران نوشته و به بيرون درز پيدا كرده اعلام شده‌است: آي‌فون ايكس مرده‌است، آنهم به خاطر مشكلي بسيار ساده و آنهم قيمت بالاي اين محصول است. به گفته وي مشتريان به محصولات گران‌قيمت پشت مي‌كنند.

به گفته كمپلينگ تامين‌كنندگان اپل در پي شكست اين محصول گرانقيمت در بازار با زيان‌هاي مالي زيادي مواجه شده‌اند،‌نمونه آن شركت توليد‌كننده حسگر AMS كه با افت 35 درصدي ميزان سود مواجه شده‌است.

مینگ چی-کو، تحلیلگر مشهور گروه KGI Securities نیز به نتيجه‌اي مشابه دست پيدا كرده‌است و مي‌گويد فروش این گوشی حتي با فروش آی‌فون 7 نیز برابر نبوده است و به نظر می‌رسد که مشتریان خیلی زودتر از آنچه تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند از خرید این محصول روی برگردانده‌اند.

به گفتۀ تحلیلگران، شرکت اپل نيز به این نتیجه رسیده است که قیمت بسیار بالای آی‌فون 10، مانع جذب خریداران به سمت آن شده و بر این اساس در حال آماده سازی خود برای توقف تولید این محصول و ایجاد تغییراتی کامل و اساسی در آن است. اولین تغییری که در محصول جديد ايجاد خواهد شد، قيمت آن خواهد بود.

به گفته تحلیلگران بازار، مصرف‌کنندگان ديگر مانند گذشته علاقه‌اي به خرید گوشی‌های گران قیمت ندارند همين موضوع يكي از دلايل ركود در بازار فروش آي‌فون 6 در سال 2014 بوده‌است. به نظر می‌رسد شرکت اپل تا پایان سال 2018 نسخۀ جدیدی از آی‌فون ایکس را با جذابيت‌هاي بيشتري براي مشتریان عرضه کند؛ محصولی مقرون به صرفه‌تر و البته از نظر فنی جذاب‌تر که احتمالا دارای نمايشگر 6.1 اینچی خواهد بود و در ساخت آن از فناوری جديدي به نام Cover Glass Sensor كه گوشی را سبک‌تر و مقاوم‌تر می‌کند،‌استفاده خواهدشد.

این شرکت همچنین قصد دارد تا در ژوئن 2018 میلادی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در کالیفرنیا، آي‌فون SE 2 را معرفی کند. محصولی با نمايشگري 4.2 اینچی به همراه شارژر بی‌سیم، پردازنده A10 و 2 گیگابایت رم که در دو نسخه 32 و 64 گيگابايتي عرضه خواهد شد.

کد خبر 404173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha