جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با ادامه اعتصاب‌های اعتراضی در فرانسه روز پنجشنبه بخش راه آهن و همچنین هواپیمایی این کشور به سبب اعتصاب کارمندان با اختلال‌های گسترده مواجه شد.

ادامه اعتصاب‌ کارکنان حمل و نقل در فرانسه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، روز پنجشنبه کارمندان بخش راه آهن فرانسه در ضمن اعتصاب خود اعتراضاتی خیابانی را نیز در سراسر این کشور علیه برنامه‌های دولت امانوئول ماکرون، رئیس جمهور این کشور برای اجرای اصلاحات کارگری از جمله در شرکت راه آهن فرانسه برپا کردند.

اتحادیه‌های بخش راه آهن فرانسه در مرکز پاریس تجمعی را برپا کرده تا فشارها را بر دولت این کشور در آستانه نشست مهمی که چند روز دیگر با ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه خواهند داشت، افزایش دهند.

یک گروه از نویسندگان، هنرمندان و اساتید دانشگاه فرانسه نیز از طریق یک فراخوان اینترنتی صندوقی را برای کمک‌ مالی به اعتصاب کنندگان ایجاد کرده و مبلغی به ارزش حدود ۱.۲ میلیون ریال به اتحادیه‌های راه آهن کمک کردند.

همچنین کارمندان بخش هواپیمایی فرانسه و شرکت هوایی ایرفرانس نیز برای دوازدهمین روز اعتصابشان را در اعتراض به حقوق‌هایشان ادامه دادند.

گزارش شده که در اثر این اعتصاب‌ها حدود ۱۵ درصد از پروازهای ایرفرانس در روز پنجشنبه لغو شد.

در اثر اعتصاب در بخش راه آهن نیز، برنامه‌های زمانی قطارها در سراسر فرانسه به هم ریخت.

به دنبال این اعتصاب، بخش‌های مختلف راه آهن این کشور از جمله قطارهاری سریع‌السیر به حومه‌ها و قطارهای بین‌المللی شاهد کاهش خدمات بودند.

اتحادیه‌های راه آهن فرانسه در تاریخ ۲ آوریل این دوره از اعتصاب‌های اعتراضی را شروع کردند و گفتند که دست کم برای سه ماه می‌خواهند این اعتصاب‌ها را به شکل هفته‌ای دو روز ادامه دهند.

کد خبر 404451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha