همشهری آنلاین: هفت اتحادیه اصلی صنفی بخش دولتی فرانسه برگزاری اعتصاب یک روزه دیگری را در ماه آینده خواستار شدند؛ درخواستی که دامنه نارضایتی و اعتراض به سیاست های اصلاحات اقتصادی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه را نشان می دهد.

اتحادیه های بخش دولتی فرانسه خواستار اعتصاب دیگری شدند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، این سومین اعتصاب یک روزه معلمان، کارکنان مهد کودک ها، کارمندان بخش دولتی و دیگر کارکنان بخش دولتی از اکتبر (مهر) گذشته تاکنون و در اعتراض به طرح های مکرون رئيس جمهور فرانسه برای کاهش بیش از 100هزار فرصت شغلی دولتی و دستمزدها خواهد بود.

این اتحادیه ها روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کردند: سازمان های ما اهداف دولت را شامل محدود کردن بخش دولتی و خصوصی سازی دنبال نمی کند.

مکرون با نزدیک شدن به پایان سال نخست روی کار آمدنش با اعتصاب کارکنان بخش راه آهن، تظاهرت دانشجویان به دلیل اصلاحات آموزشی مواجه است که به تعطیلی برخی دانشکده ها و خشم مستمری بگیران به دلیل افزایش هزینه های بیمه اجتماعی منجر شده است.

صدها نفر از دانشجویان فرانسوی روز سه شنبه در اعتراض به طرح های مکرون برای اصلاحات نظام آموزشی این کشور به خیابان ها آمدند.

فرانسه در فوریه (بهمن 96) صحنه تظاهرات مهم هزاران نفر از دانشجویان این کشور در اعتراض به طرح های مکرون بود.

دولت مکرون می گوید اصلاحات بخش دولتی برای کاهش هزینه و افزایش کارامدی نیاز هست.

به گزارش ایرنا، اعتصاب کارکنان بخش حمل ونقل عمومی فرانسه که از نهم آوریل (20 فروردین) آغاز شده و تا پانزدهم آوریل (26 فروردین) ادامه می یابد، به لغو 25 درصد از پروازهای شرکت ایرفرانس منجر شد.

کد خبر 402548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha