دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد مهاجر اهل کشور آفریقایی مالی که جان یک بچه چهارساله آویزان از بالکون آپارتمانی ۴ طبقه در پاریس را نجات داد، شهروند فرانسه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ممدو گاساما روز دوشنبه ۲۸ مه (۷ خرداد) دو روز پس‌ازآنکه پس از اقدام خیره‌کننده‌اش به سبک مرد عنکبوتی در نجات دادن یک کودک چهارساله آویزان در میان هوا و زمین از بالکون یک بلوک آپارتمانی در منطقه چند قومی ۱۸ پایتخت فرانسه که میلیون‌ها نفر از طریق اینترنت هم‌زمان شاهد آن بودند، به کاخ الیزه دعوت شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با گاسامای ۲۲ ساله که به قهرمانی ملی بدل شده است، گفت به او شهروندی فرانسه اعطا خواهد شد.

مکرون شخصاً از گاساما تشکر کرد و مدال شجاعت به او اهدا کرد و گفت به او شغلی در آتش‌نشانی داده خواهد شد.

گاساما یک سال پیش وارد فرانسه شد و سفری طولانی با قایق را برای گذاشتن از دریای مدیترانه و رسیدن به ایتالیا از سر گذرانده بود.

گاساما که در یک پناهگاه مهاجران زندگی می‌کند، روز شنبه بعدازظهر برای نجات جان کودک آویزان طبقه به طبقه از راه بالکون‌ها به بالا کشاند. نیروهای آتش‌نشانی هنگامی به محل رسیدند که کودک نجات یافته بود.

Paris

گاساما پس از اقدام قهرمانانه‌اش گفت که بدون تأمل دست به این کار زده است. او گفت:‌«من دیدم مردم فریاد می‌کشند و ماشین‌ها بوق می‌زنند. بعد فوراً از ساختمان بالا رفتم و شکر خدا توانستم بچه را نجات دهم.»

«تازه بعد که به درون اتاق نشیمن آپارتمان رسیدم. بدنم به لرزه افتاد و دیدم نمی‌توانم بایستم و روی زمین نشستم.»

بر اساس تحقیقات اولیه مقامات، والدین کودک در آن هنگام در خانه نبودند. پدر کودک برای پاسخ دادن به اینکه چرا کودک را بدون توجه در خانه رها کرده است، به اداره پلیس جلب شده است. مادر کودک در زمان حادثه در خانه نبود.

بنژامین ژیرو، سخنگوی دولت فرانسه و خانم آن هیدالگو، شهردار پاریس هم در توئیت‌هایی گاساما را ستودند.

کد خبر 406719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha