همشهری آنلاین: سود شرکت آمازون در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ برخلاف پیش‌بینی کارشناسان با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

آمازون

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سي‌ان‌ان ماني، تحليل‌هايي ابتدايي درباره افزايش خيره‌كننده سود آمازون به دلايلي چون خدمات وب، كلود كامپيوتينگ (محاسبه ابري) و رشد چشمگير درآمد بخش تبليغات اشاره دارد. حوزه اخير در سال‌هاي گذشته به يك تجارت ميليارد دلاري تبديل شده است. تازه‌ترين آمار مربوط به سود و زيان آمازون پنجشنبه گذشته با حضور برايان اولساوسكي، مدير ارشد مالي شركت اعلام شد و چند ساعت پس از ارائه اين گزارش، ارزش سهام آمازون هفت درصد رشد كرد.

نام آمازون در چند ماه اخير بيش از همه با عبور تعداد مشتركان شبكه كابلي آمازون پرايم از مرز 100 ميليون نفر در رسانه‌ها مطرح شده است. اين در حالي است كه شركت قصد دارد نرخ اشتراك سالانه را براي مشتريان خود از 99 دلار به 119 دلار افزايش دهد. اين افزايش 20 دلاري از 11 ماه مي (حدود دو هفته ديگر) اعمال مي‌شود و مشتركان قديمي هم از روز 16 ژوئن بايد با نرخ‌هاي تازه قرارداد خود را تمديد كنند.

شبكه تلويزيوني آمازون پرايم نخستين بار با هزينه 79 دلار اقدام به جذب مخاطب و مشترك كرد و آخرين بار سال 2014 نرخ اشتراك را به 99 دلار در سال افزايش داد. اين شبكه كابلي اشتراك ماهانه هم دارد كه هزينه آن اوايل سال جاري ميلادي از حدود 11 دلار به 13 دلار رسيد. رقابت با ديگر شبكه‌هاي خصوصي از جمله نتفليكس و البته تلاش براي پشت سر گذاشتن رقيبي قدرتمند چون سينما از دلايل اصلي افزايش مشتركان آمازون پرايم به بيش از 100 ميليون نفر در سراسر دنياست.

شركت آمازون به مديريت جف بيزاس چهار سال پيش 20 ميليون محصول در انبارها داشت و در كمتر از دو روز درخواست‌ها را به دست مشتريان مي‌رساند. حالا تعداد محصول‌هاي موجود در انبارهاي آمازون به بيش از 100 ميليون مورد رسيده است. درآمد شركت در سه ماه اول امسال 51 ميليارد دلار بود كه 43 درصد بيش از دوره مشابه گذشته است. از اين مقدار، حدود پنج ميليارد و 400 ميليارد دلار سهم خدمات اينترنتي و فضاي مجازي بوده است.

در سه ماه پاياني سال گذشته ميلادي سود آمازون براي نخستين بار در تاريخ از مرز يك ميليارد دلار گذشت. اين افزايش خيره‌كننده بهترين خبر براي سرمايه‌گذاران و سهامداران اين شركت 720 ميليارد دلاري بود. ارزش آمازون فقط از دو شركت اپل و گوگل كمتر و بالاتر از مايكروسافت رده چهارمي است.

کد خبر 404092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha