چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیست جدیدی از ارزشمند‌ترین برند‌های جهان منتشر شده‌است و نام چین برای اولین‌بار به عنوان مالک دو مورد از معتبرترین برند‌های جهان در این لیست به چشم می‌خورد.

گوگل

براساس گزارش CNN، شركت علي‌بابا در كنار شركت فناوري Tencent براي اولين‌بار در ليست 10 برند برتر جهان در كنار نام‌هايي مانند گوگل و اپل قرار گرفته‌اند.

شركت تجارت الكترونيكي علي‌بابا به مديريت جك ما با گسترش دادن فعاليت‌هاي خود به حوزه‌هايي مانند پرداخت موبايلي و رايانش ابري توانسته ارزش خود را دو برابر ساخته و به 113 ميليارد دلار برساند.

شركت Tencent نيز از سال 2017 در ميان ليست سالانه 10 برند برتر جهان BrandZ وارد شد و تا به امروز اعتبار و قدرت اين برند افزايش بيشتري يافته‌است. اين شركت اكنون پس از گوگل، اپل، آمازون و مايكروسافت در رتبه پنجم جهان ايستاده‌است و با ارزشي برابر 179 ميليارد دلار، يعني 65 درصد ارزشمند‌تر از سال گذشته، يك رتبه بالاتر از شركت فيس‌بوك قرار دارد.

اين شركت در زمينه بازي‌هاي آنلاين،‌اپليكيشن، خدمات پيام‌رسان و پرداخت آنلاين فعاليت دارد، و با ايجاد سرمايه‌اي برابر 490 ميليارد دلار، درحال حاضر ارزشي بالاتر از ارزشمند‌ترين بانك آمريكا،‌ JPMorgan Chase دارد. در ادامه ليست برترين برند‌هاي جهان را مشاهده مي‌كنيد:

1- گوگل

2- اپل

3- آمازون

4- مايكروسافت

5- Tencent

6- فيس‌بوك

7- ويزا

8- مك‌دونالدز

9- علي‌بابا

10- AT&T

دورين وانگ مدير رتبه‌بندي BrandZ معتقد است رتبه‌بندي جديد نشان از آن دارد كه شركت‌هاي چيني حاضر در اين ليست توانسته‌اند با غلبه بر دشواري‌هاي مخصوص چيني به قدرت‌هايي جهاني تبديل شوند. به گفته وي چالش‌هايي كه برند‌هاي چيني با آن دست به گريبانند به هيچ‌وجه ساده نيستند كه از آن جمله مي‌توان به محدوديت آگاهي بين‌المللي نسبت به برند‌هاي چيني، بي‌اعتمادي با سابقه نسبت به موضوع كيفيت محصولات چيني و بي‌علاقگي برند‌هاي چيني براي سرمايه‌گذاري در كمپين‌هاي تبليغاتي از جمله اين چالش‌ها هستند.

شركت علي‌بابا درحال حاضر درحال توسعه فعاليت‌هاي خود در كشورهاي برزيل، شيلي، و ديگر كشورهاي آمريكاي لاتين است درحالي كه سكوي تجارت الكترونيك اين شركت، علي اكسپرس به سرعت درحال تبديل شدن به يكي از برترين سكوهاي تجارت الكترونيك در جهان است. شركت Tencent اما در كشورهاي آسياي جنوبي مانند تايلند و سنگاپور محبوبيت بيشتري دارد.

کد خبر 406863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha