همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در سفر به استان خوزستان، چند طرح بهداشتی و درمانی را افتتاح کرد.

افتتاح طرح‌های بهداشتی درمانی خوزستان
  • افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان

به گزارش همشهري آنلاين، بخش‌های جدید بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان شامل بخش اورژانس و بال جدید این بیمارستان شامل بخش‌های اطفال، اتاق عمل، LDR(اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی) و بستری داخلی زنان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

بخش جدید اورژانس بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان در زمینی به مساحت 1900 متر مربع در طول یک و نیم سال ساخته شده است.

برای بخش اورژانس این بیمارستان که طرح بازسازی و توسعه اورژانس قدیمی این بیمارستان بود،7 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

بلوک و بال جدید بیمارستان آیت الله طالقانی در 4 طبقه ساخته شده و شامل بخش‌های اطفال، 4 اتاق عمل مجهز و پیشرفته، 6 اتاق LDR و بخش بستری داخلی زنان با 27 تخت بیمارستانی است.

این بلوک جدید بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند در طول مدت دو سال و با اعتبار مشترک بالغ بر 19 میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

  • بهره برداری از بخش‌های جدید بیمارستان شادگان

وزیر بهداشت در سفر به استان خوزستان، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سی تی اسکن بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان در شهرستان محروم شادگان را افتتاح کرد.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان در زمینی به مساحت 1620 متر مربع در سه طبقه و در مدت 16 ماه ساخته شده است.

برای ساخت و تجهیز این کلینیک تخصصی و فوق تخصصی اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده و دارای 25 اتاق پزشک است.

همچنین مرکز سی تی اسکن این بیمارستان در زمینی به مساحت 300 متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان ساخته و با یک دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس، تجهیز شده است.

  • افتتاح فاز تکمیلی بیمارستان حضرت زینب (س)‌ار‌وندکنار

وزیر بهداشت در سفر خود به استان خوزستان، فاز تکمیلی بیمارستان 32 تختخوابی حضرت زینب(س) اروند کنار را افتتاح کرد.

سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح فاز تکمیلی این بیمارستان، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در کشور و مناطق مختلف، باید بر اساس قانون و تعداد جمعیت مناطق، اقدام کنیم و به ازای هر هزار نفر یک خانه بهداشت، به ازای هر 12 هزار نفر یک پایگاه سلامت و به ازای هر 25 تا 50 هزار نفر، باید یک مرکز جامع خدمات سلامت ساخته شود که تقریبا مراکز مورد نیاز در استان خوزستان ساخته شده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: در آبادان، 21 واحد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کمبود داریم که امیدواریم تا پایان سال 98، این مراکز به بهره برداری برسند و زمین مورد نیاز آنها باید تامین شود اما در برخی از نقاط مانند اروند کنار، بیمارستان و فضای فیزیکی وجود دارد اما نیروی انسانی و تجهیزات به قدر کافی وجود ندارد و همه در تلاش هستند تا کمک کنند که به تدریج، کمبودها برطرف و کارنامه حوزه بهداشت و درمان درخشان تر شود.

هاشمی یادآور شد: صحبت‌هایی مطرح شده که دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای چند سال، تمام ظرفیت دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی را به افراد بومی اختصاص دهد چون این نیروها، ماندگار هستند و با استاندار و نمایندگان هم باید برنامه ریزی کنیم چراکه وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فولاد و سازمان بنادر می‌توانند به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در استان خوزستان، کمک زیادی کنند زیرا اعتبارات ملی مناسبی برای جنوب کشور و به ویژه استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: سایر دستگاه‌ها به اندازه کافی برای حوزه سلامت، بیماری ایجاد می‌کنند و امیدواریم که بتوانیم از منابع آنها برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف کشور، بهره مند شویم.

بیمارستان حضرت زینب (س) اروند کنار، با افتتاح بخش‌های اورژانس، رادیولوژی و آزمایشگاه شروع به کار کرده بود، اما بخش های دیگر این بیمارستان مانند اطفال، زنان و زایمان و آی سی یو نیز تکمیل و افتتاح شد.

  • افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی دارخوین

مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی دارخوین در استان خوزستان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

این مرکز در زمینی به مساحت 1000 متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت ساخته و با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان توسط وزارت بهداشت تجهیز شده است.

این مرکز شبانه روزی دارای بخش‌هایی مانند واحد تسهیلات زایمانی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و داروخانه است.

در مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی دارخوین، 3 پزشک به صورت شیفت در گردش خدمات بهداشتی و درمانی منطقه را پوشش می‌دهند.

جمعیت تحت پوشش این مرکز بهداشتی و درمانی 9000 نفر است.

  • بیمارستان شهدای صنعت نفت دشت آزادگان به بهره برداری رسید

انتظار 27 ساله مردم دشت آزادگان با بهره برداری از بیمارستان 128 تختخوابی شهدای صنعت نفت دشت آزادگان با حضور وزیر بهداشت، به پایان رسید.

عملیات ساخت این بیمارستان به سال 70 بر می گردد اما سرانجام با مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت و نفت با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسید.

این بیمارستان در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع و زیربنای 26 هزار متر مربع در دو طبقه ساخته شده است.

بیمارستان شهدای صنعت نفت دشت آزادگان دارای بخش‌هایی مانند اورژانس، داخلی، اطفال، جراحی، سی سی یو، آی سی یو، اتاق عمل، زنان و زایمان، درمانگاه تخصصی، سی تی اسکن و رادیولوژی است.

  • افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان ولی عصر(عج) خرمشهر

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید محمدرضا عسکری فرد بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر در زمینی به مساحت 1620 متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان ساخته شده و دارای 25 اتاق پزشک و متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی و بخش‌هایی مانند دندانپزشکی، فیزیوتراپی، تصویر برداری، ماموگرافی، سونوگرافی، رادیوگرافی و سنجش تراکم استخوان است.

  •   افتتاح بخش LDR (اتاق‌های اختصاصی زایمان طبیعی) بیمارستان ولی عصر(عج) خرمشهر

بخش LDR این بیمارستان شامل 10 واحد اختصاصی زایمان است که در زمینی به مساحت 850 متر مربع و اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان در طول 18 ماه، ساخته و تجهیز شده است.

کد خبر 404081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha