همشهری آنلاین: بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه، با حضور وزیر بهداشت در کرج افتتاح شد.

افتتاح کارخانه کیسه خون

به گزارش همشهري آنلاين، كارخانه توليد كيسه خون، با سرمایه‌‌گذاری مشترک دو شرکت ایرانی و فرانسوی در منطقه ویژه اقتصادی پیام در کرج ساخته شده است. این کارخانه با مشارکت کمپانی فرانسوی ماکوفارما و بخش خصوصی ایران با سرمایه 10 میلیون یورو و 500 میلیارد ریال افتتاح شد.

کارخانه تولید کیسه خون با عنوان "ماکوفارما فردآور" در زمینی به وسعت 7 هزار متر مربع با سهم 50 درصد فرانسه و 50 درصد ایران در منطقه ویژه اقتصادی پیام در کرج ساخته شده است.

تکنولوژی ساخت کیسه خون شرکت ماکوفارما به ایران منتقل و تجهیزات تولید وارد کشور شده و  متخصصان فرانسوي با همکاری مهندسان و متخصصان ایرانی آن را نصب و راه اندازی كرده اند.

با راه‌اندازی کارخانه‌ توليد كيسه خون،  در مرحله اول برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد مي‌شود اما در عين حال، اين كارخانه ظرفیت اشتغال‌زايي برای ۴۰۰ نفر را هم دارد.

ظرفیت سالیانه تولید این کارخانه 2 میلیون کیسه خون برای مصرف داخلی و 8 میلیون کیسه خون براي تامین بازار منطقه ای کشورهای روسيه، ترکیه، کشورهای عربی و بازارهای اعلام شده از سوی ماکوفارما است.

پیش از این، ايران وارد کننده مستقیم کیسه‌های خون بوده است ولی با راه‌اندازی این شرکت هم نیاز داخلی در این زمینه برطرف و هم امکان تامین بخشی از نیاز کشورهای منطقه فراهم می‌شود.

کد خبر 405440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha