همشهری آنلاین: اولین کارخانه تولید انبوه فرآورده‌های سلولی منطقه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کارخانه فراورده های سلولی

به گزارش وبدا، با عقد قرارداد مشترک برای تولید انبوه سلول با مصارف بالینی بین شرکت دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان سرمایه‌گذار و پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی به عنوان دارنده دانش فنی، شرکت سل تک فارمد به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در حوزه تولید صنعتی محصولات و فرآورده‌های سلولی در بهمن ماه سال 92 تاسیس شد.

از اهداف تاسیس این شرکت می‌توان به تولید انبوه سلول، تجاری سازی محصولات سلولی، ژن درمانی و مهندسی بافت، همکاری با مراکز و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی برای توسعه محصولات جدید و حرکت به سوی صادرات فناوری اشاره کرد.

در حال حاضر این مجموعه با ساخت اولین کارخانه تولید انبوه سلول با ظرفیت 4500 محصول سلولی خودی (اتولوگ) توانسته گام مهمی را در توسعه و تجاری‌سازی پزشکی بازساختی و سلول درمانی در کشور بردارد.

کارخانه تولیدی سل تک فارمد در فضایی بالغ بر 1300 متر مربع در شرکت دارویی تولید دارو واقع شده که شامل پنج خط تولید مجزا، آزمایشگاه‌های کنترل کیفی، انبارهای دارویی، امکانات اتوماسیون و سرورهای کنترلی است.

این کارخانه با داشتن بالاترین استانداردها بر اساس معیارهای آمریکا و اروپا، از نظر ظرفیت تولید در حال حاضر یکی از ده مرکز تولید محصولات سلولی در سطح جهان است و در صورت استفاده از فرآورده سلولی غیر خودی(آلوژن)، ظرفیت تولید این کارخانه به حداقل 50 هزار ویال سلولی در سال قابل افزایش است.

در مراسم بهره برداري از اين كارخانه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند.

کد خبر 405536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha