همشهری آنلاین: ۷۶۴ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در کشور با حضور وزیر بهداشت و به صورت همزمان افتتاح شد.

افنتاح پروژه‌های درمانی و بهداشتی

به گزارش همشهري آنلاين، 764 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی حوزه سلامت، با حضور وزیر بهداشت در استان البرز، به صورت همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افتتاح شد.

113 پروژه از این پروژه‌ها به صورت نمادین و از طریق ویدیو کنفرانس و با مرکزیت کرج در دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان، شهرکرد، جهرم و البرز افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، 1722 تخت بیمارستانی و بیش از 372 هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی به ظرفیت کشور اضافه شد.

این پروژه‌ها شامل 133 پروژه درمانی، 601 پروژه بهداشتی، 13 پروژه آموزشی و 17 پروژه دیگر مانند توسعه سلف سرویس و سایت پردیس دانشگاه است.

  • افتتاح موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران از طریق ویدئو کنفرانس

موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر بهداشت، در کیش افتتاح شد.
موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران،  از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیربهداشت در کیش افتتاح شد.

ماموریت موسسه توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران، توانمندسازی مدیران شاغل (پایه، میانی و ارشد) در سطح حرفه‌ ای، تربیت مدیران حرفه ای برای جانشینی مدیران فعلی، توسعه مدیران براساس بهبود شایستگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بخش سلامت، توسعه مدیران در سطح بین المللی است.

موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران به منظور توانمند سازی مدیران و روسای بیمارستان‌ها با توجه به بالا بودن میزان هزینه‌های بیمارستانی در نظام سلامت و نیاز به افزایش سطح پاسخگویی و افزایش کیفیت ارائه خدمت در نظام سلامت راه اندازی شده است.

این موسسه در گام اول نسبت به تربیت 560 مدیر بیمارستانی در 10 قطب آموزشی در سراسر کشور خواهد کرد و در گام دوم نسبت به توانمند سازی روسا و معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام خواهد کرد.

مرجع تربیت مدیران و ارائه مشاوره حرفه ای در انتخاب مدیران ارشد سلامت در کشور، چشم انداز این موسسه است و در راستای این چشم انداز، توسعه همکاری‌های مشترک با سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای ملی و بین‌المللی، کاربست دانش مدیریتی در تمام فعالیت‌های مدیریتی و ایجاد فرصت‌هایی برای زنان و مردان در سطوح مختلف کارشناسی بخش سلامت، دنبال می‌شود.

افتتاح ساختمان جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرزدانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز، با حضور وزیر بهداشت، به بهره برداری رسید.عملیات ساخت این دانشکده از سال 95 در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع در دو بلوک سه طبقه ای آغاز شده بود.

برای ساخت و تجهیز دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز، 14 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

این دانشکده شامل 16 کلاس درسی، 14 آزمایشگاه، سالن همایش 280 نفری، کتابخانه و اتاق کامپیوتر است.

  • نشست‌های آموزشی سبک زندگی سالم با آموزه‌های طب ایرانی

نشست‌های آموزشی با موضوع «اصول حفظ سلامتی و سبک زندگی سالم با آموزه‌های طب ایرانی»، با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و همکاری اداره کل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در سه روز از هفته سلامت سال جاری، برگزار شد.
در این نشست ها که در روزهای دوم، سوم و چهارم از هفته سلامت با حضور 7 پزشک متخصص طب ایرانی در سرای محلات مناطق 8، 10، 12، 13، 14، 15، 19 و 20 شهرداری تهران و با همکاری گروه پزشکان دکتر سریتا برگزار شد، حدود 900 نفر از ساکنان این مناطق، با آموزه‌های طب ایرانی و مفاهیم ساده و کاربردی برای حفظ سلامتی خود، آشنا شدند.

در حاشیه این نشست‌ها، ضمن ارائه بروشورها و کتابچه‌های آموزشی رایگان در حوزه طب ایرانی به شرکت‌کنندگان، نمایشگاهی نیز از کتاب‌های آموزشی به چاپ رسیده با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، برپا شد.

کد خبر 403765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha