همشهری آنلاین: اگر چه غلام مارگیری چهره نامدار موسیقی منطقه جنوب و بندر عباس از پرواز به تهران جا ماند، اما در مقابل گروه پیر پتر از نیک شهر استان سیستان و بلوچستان و گروه خلیفه آغاغوثی در نخستین نمایشگاه موسیقی‌ و آثار شنیداری به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش همشهری‌‌آنلاین در این برنامه که در ساعت 19 شنبه شب و به مناسبت عید غدیر خم برگزار می شد، گروه 6 نفره پیر پتر در 30 دقیقه اجرای خود به خواندن و نواختن قطعاتی در مدح پیامبر و مولای متقیان پرداختند.

دف نوازی و نیز همخوانی پیچیده این گروه از جمله ویژگی های قابل اعتنا دراجرای گروه یاد شده به شمار می رود که از معدود گروه هایی هستند که در اجرای مراسم و موسیقی منطقه خود به جای مانده اند و به گفته یکی از دست اندرکاران موسیقی نواحی ایران این گروه تنها راوی مراسم درمان بیماری های روانی اند که برخی از آنها تا مرز هشتاد سالگی هم رسیده اند.

پس از اجرای این گروه دو نفره خلیفه آغاغوثی به صحنه رفتند. دو فرزند زنده یاد خلیفه آغاغوثی در حالی به روی صخنه رفتند که تا 6 ماه قبل در تمامی اجراها پدر مرحومشان نیز آنها را همراهی می کرد.[به یاد خلیفه میرزا آغا غوثی]

نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران یکشنبه به یاد ابراهیم منصفی خواننده شناخته شده بندر عباسی، برنامه ای ویژه تدارک دیده است که دست اندرکار اصلی آن انتشارات ماهریز است.

در روز دوم از نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران هنرمندانی چون مسعود جاهد، صادق تعریف، محمد سعید شریفیان، محمدرضا آزاده فر، مهران مهرنیا، مرتضی سرهنگی، شاهرخ تندرو صالح و... از نمایشگاه دیدن کردند.

کد خبر 40407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز