همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران از پس از برگزاری مراسم افتتاحیه در غروب روز ششم دی ، از ساعت 14 روز هفتم دی رسما آغاز به کار می کند.

به گزارش همشهری آنلاین در این نمایشگاه که تا 14 دی ماه و به مدت یک هفته ادامه دارد، علاوه  بر حضور بیش از 70 فعال صنف موسیقی  برنامه های مختلفی نیز  برگزار خواهد شد که  اجرای کنسرت موسیقی، و برپایی  بیش از 20 نشست و سخنرانی تخصصی در مباحث مختلف موسیقی از جمله آنها است.

در بخش سخنرانی و میزگرد برنامه هایی چون  کنسرت هنرجویان موفق (آموزشگاه پویش)، دیسکوگرافی موسیقی قدیم (محمدرضا شرایلی و موسسه آوای مهربانی)، رهاورد فن‌آوری مدرن صدا و موسیقی الکترونیک (مجتمع آموزشی هنر صدا)، بررسی وضعیت صنعتی شدن ساخت ساز( سید محمد موسوی و کارگاه سازسازی خلیل)، استفاده از ابزارها و دانش مدرن دیجیتالی در تولید موسیقی (شرکت شیدکو)، تاریخچه و سیر تحول ضیط صدا در ایران(ساسان سپنتا)، بررسی وضعیت تولید و فروش ساز، بررسی دانش و فن آوری صدا در ایران، آسیب شناسی آموزش موسیقی در مراکز آکادمیک، بازرگانی- حمایت مالی و تبلیغات در حوزه های مربوط به موسیقی، آسیب شناسی آموزش آزاد موسیقی، بررسی وضعیت پژوهش در حوزه موسیقی، در جستجوی صدای شخصی- آسیب شناسی آواز و صدا(محسن پور حسینی و فرهاد ترابی نژاد)، موسیقی در مطبوعات، نقد موسیقی، کپی رایت و مالکیت معنوی، نشر موسیقی- بررسی وضعیت تهیه – تولید و توزیع آثار صوتی- مکتوب و کنسرت، رسانه و موسیقی و صنعت موسیقی و قوانین مدنی ازجمله برنامه های پژوهشی و سخنرانی هایی است که در این نمایشگاه ارایه خواهند شد.

نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران همچنین میزبان گروه های مشهور موسیقی از نواحی مختلف ایران نیز خواهد بود. اجرای غلام مارگیری( هرمزگان)،پیر پتر(سیستان و بلوچستان) و گروه خلیفه غوثی(کردستان)، ازجمله اجراهایی محلی است که در دومین روز از نمایشگاه، شنبه 8 دی ماه، برگزار می‌شود.

موسیقی بندرعباس- دیروز و امروز با مروری بر آثار ابراهیم منصفی و اجرای گروه جهله- سهیل نفیسی- پویا محمودی(از سوی نشر ماهریز- 9 دی) ،کنسرت گروه خورشید با اجرای آثاری از حسین علیزاده و مجید درخشانی،(10 دی)، دوئت ویولنسل و پیانو از ارمنستان با اجرای آرام تالالیان  و آرتور آوانسف( 11دی) ،اجرای موسیقی دستگاهی  گروه دیدار (12دی) از دیگر برنامه هایی هستند که تا پایان این نمایشگاه ارایه خواهند شد.

نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری  تهران با نکوداشت یاد و خاطره ایرج بسطامی به استقبال مراسم پایانی خود در روز جمعه 14 دی ماه می رود.

نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

برنامه های سخنرانی و پژوهشی این نمایشگاه هر روز از ساعت 12 تا 18 برگزار می شود. گروه های موسیقی هر شب، از ساعت 19 در سالن اصلی کانون نیز به اجرای برنامه می‌‌پردازند.

کد خبر 40295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز