دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جیمز کومی در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت به اعتقاد او این احتمال وجود دارد که ترامپ با روسیه سازش کرده باشد. کومی در پاسخ به این‌که آیا روس‌ها چیزی علیه ترامپ دارند، گفت: گمان می‌کنم، احتمال آن هست.

جيمز كومي، مدیر اخراجی اف‌بی‌آی تاکید کرد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در روند اجرای عدالت مانع‌تراشی کرده است و این مربوط به زمانی است که او خواستار انجام تحقیقاتی درباره مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید شده بود. ترامپ در آن زمان به كومي گفته بود: "امیدوارم اجازه بدهید از این مساله بگذریم. فلن آدم خوبی است."

مدیر سابق اف‌بی‌آی ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ استیضاح نشود چرا که او معتقد است این امر منجر می‌شود تا شهروندان از مسئولیتی که در این زمینه با انتخاب ترامپ دارند، شانه خالی کنند.

به گزارش ایسنا، جیمز کومی، مدیر سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت: معتقدم که استیضاح و برکناری دونالد ترامپ از کاخ سفید به مردم آمریکا اجازه می‌دهد تا خیلی راحت خلاص شوند و اتفاقی به صورت غیر مستقیم رخ دهد، در حالی که به نظر من آنها وظیفه دارند مستقیما کاری انجام دهند.

در همین حال او گفت رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات باید به بررسی مداخله روس‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ ادامه دهد اما افزود که گمان می‌کند آمریکایی‌ها باید مجبور شوند تا ارزش‌های اساسی خودشان را مجددا به بوته آزمایش بگذارند به جای این‌که بر سر مسائل سیاسی بجنگند.

کومی گفت: مردم این کشور نیاز دارند که به پا خیزند و به کابین‌های رای‌گیری و به ارزش‌هایشان رای دهند. معتقدم استیضاح این فرایند را نقض خواهد کرد.

مصاحبه کومی هم‌زمان با انتشار کتاب او تحت عنوان "یک وفاداری بالاتر" انجام مي‌شود که در آن جزئیاتی از تعاملات او با رئیس‌جمهور آمریکا و حاشیه‌هایی از کمپین ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ذکر شده است. طی روزهای اخیر که گزیده‌هایی از کتاب کومی منتشر شده است، ترامپ شدیدا کومی را هدف انتقاد قرار داده و او را "افشاکننده و دروغگو"، "یک فرد نفرت‌انگیز" و "بدترین مدیر اف‌بی‌آی تا به این لحظه در تاریخ" توصیف کرده است.

ترامپ، کومی را ماه مه گذشته اخراج کرد. اخراج او از اف‌بی‌آی منجر شد تا شورای ویژه به ریاست رابرت مولر تشکیل شود تا تحقیقاتی را درباره مداخله روسیه در کمپین ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ رهبری کند.

مدیر سابق اف‌بی‌آی در ادامه گفت که درباره سه تن از روسای جمهوری آمریکا در کتابش نوشته است که دو تن از آنان در دسته "رهبری اخلاقی" قرار دارند.

او در توئیتی گفت: "کتاب من درباره رهبری اخلاقی و مطالبی از زندگی شخصی و درس‌هایی که از دیگران آموخته‌ام، است. دو تن از آنان ارزش‌هایی در کانون رهبری اخلاقی نشان دادند و یکی از آنان نقطه مقابل آنهاست. امیدوارم مردم آن را بخوانند و مفید باشد."

او شخصا به نام رئیس‌جمهوری اشاره نکرد.

کومی همچنین گفت ترامپ به "لحاظ اخلاقی مناسب ریاست‌جمهوری نیست" و او را یک دروغگوی ذاتی توصیف کرد که تمام اطرافیانش را "آلوده" می‌کند.

او همچنین به نحوه برخورد ترامپ با زنان اشاره کرد و گفت: او طوری با زنان صحبت و برخورد می‌کند که گویی آنها "تکه‌هایی گوشت" هستند. او مکررا درباره مسائل بزرگ و کوچک دروغ می‌گوید و تاکید دارد که مردم آمریکا آن را باور کنند!

کومی با بیان این‌که کار در دولت ترامپ برای او یک چالش اخلاقی جدی بوده است، گفت: چالش این رئیس‌جمهور این است که تمام اطرافیانش آلوده خواهند شد. مساله اینجاست که هر چقدر آلودگی هم کم باشد، باز هم زیاد است و این آلودگی باید چقدر باشد که در نهایت اجازه ندهد شما به هدفتان که حفاظت از کشور و خدمت به کشور است، دست یابید؟

کد خبر 402851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha