سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مقام‌های پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف‌بی‌آی به دفتر وکیل شخصی رئیس‌ جمهور آمریکا یورش برده و اسناد تجاری، ایمیل‌ها و سایر مدارک مرتبط با موضوع‌های مختلف شامل سند پرداخت پول به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی را ضبط کردند.

تنها چند ساعت پس از این اتفاق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اقدام اف‌بی‌آی را در ورود به دفتر مایکل کوهن، وکیل شخصی‌اش "ننگ‌آور" خواند.

دونالد ترامپ وزارت دادگستری آمریکا را به انجام این اقدام متهم کرده و گفته است که این وزارتخانه دستور یورش اف‌بی‌آی به دفتر وکیلش را صادر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، هنوز مشخص نیست که پلیس اف‌بی‌آی چگونه وارد دفتر وکیل ترامپ شده است اما مقام‌های این اداره دستور جست‌وجو داشتند و با این دستور وارد دفتر وکیل رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وکیل کوهن که این بازرسی از سوی اف‌بی‌آی را کاملا نامناسب و غیرضروری اعلام کرد، دادستان‌ها پس از دریافت دستوری از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا حکم بازرسی از دفتر کوهن را گرفتند.

البته این بازرسی به صورت مستقیم ارتباطی با تحقیقات مولر ندارد اما احتمالا در نتیجه اطلاعاتی است که مولر آنها را به دادستان‌ها در نیویورک داده بود.

استفان ریان، وکیل کوهن حمله به دفتر موکلش را تایید کرده و گفت: دفتر دادستانی آمریکا در منطقه جنوبی نیویورک یکسری احکام بازرسی را صادر و تمامی مدارک و اسناد مربوط به کوهن و موکلانش را ضبط کرده است. دادستان‌های فدرال به من گفته بودند که این اقدام از جانب دفتر مولر انجام شده‌است.

همچنین اسناد مربوط به پرداخت مبالغی از سوی کوهن به استفانی کیلفورد، بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی آمریکا نیز در میان مدارک ضبط شده است. پلیس اف‌بی‌آی همچنین ایمیل‌ها، دفتر مالیاتی و تجاری کوهن ضبط کرده‌است.

آقای کوهن اخیر ۱۳۰ هزار دلار به این بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی داده بود.

کد خبر 402403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha