چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

مصرف کنندگان محترم اگر تا امروز نمی‌دانستید، بهتر است تا دیر نشده در جریان قرار بگیرید و بدانید و آگاه باشید که قیمت 1760 تومانی هر کیلو مرغ اصلاً گران نیست.

اگر باور نمی‌کنید پیشنهاد می‌کنیم پولی را که همین هفته پیش برای خریدن میوه لوکسی مثل هندوانه شب یلدا به میوه‌فروش‌ها  دادید به خاطر بیاورید؛ آن‌وقت شما هم مثل مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی به این نتیجه خواهید رسید که قیمت مرغ برخلاف تصورات قبلی کاملاً هم ارزان است.

حسین مقدم گفت: در حال حاضر با توجه به سیر صعودی قیمت اقلام مورد نیاز مردم، قیمت 1760 تومانی مرغ برای مصرف‌کنندگان، بهای گرانی تصور نمی‌شود.به گفته مقدم، در شرایطی که قیمت یک کیلو خیار700 تومان است و هر کیلو پرتقال را هم 1800 تومان می‌فروشند، قیمت مرغ گران نیست.

نتیجه اینکه اگر خانواده‌ها با هزار مصیبت و سختی مرغ را سر سفره می‌نشانند، تقصیر میوه‌فروشی‌هایی است که خیار را کیلویی800 تومان می‌فروشند و مردم اسیر گرانی هم چون پرتقال را کیلویی 1800 تومان می‌خرند محکوم هستند مرغ را هم با همین قیمت به خانه ببرند.جان کلام اینکه در صنعت تولید مرغ هیچ مشکلی نیست که باعث افزایش قیمت شود. بازار مصرف هم نه‌تنها مشکلی به نام تولید کم ندارد بلکه با توجه به مازاد عرضه تا آخر سال 50.000 تن در انبارها ذخیره خواهد شد.

با این تفاسیر به نظر شما چرا قیمت مرغ افزایش پیدا کرده است؟ بانک مرکزی درخلاصه نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به آخر پاییز سال 86 را اعلام کرد: قیمت تخم مرغ در این هفته نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 1/33 درصد افزایش یافت. بنابراین گزارش گوشت مرغ به ‌رغم 9/0درصد کاهش نسبت به هفته قبل، در مقایسه با زمان مشابه ماه گذشته از رشدی 7/9 درصدی برخوردار بود.

کد خبر 40223

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز