همشهری آنلاین: حزب الله لبنان محاکمه‌ گروه 14 مارس، سنیوره و وزیران کابینه‌اش را به دلیل همکاری با آمریکا به عنوان هم پیمان دشمن صهیونیستی خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته‌ روزنامه‌ الشرق الاوسط، چاپ لندن، حسین الحاج، نماینده‌ حزب‌الله در پارلمان لبنان خواهان محاکمه‌ گروه 14 مارس و دولت فواد سنیوره شد که با آمریکا به عنوان هم پیمان دشمن صهیونیستی همکاری می‌کند. وی دولت سنیوره را به دلیل همدستی و پیروی از دولت آمریکا به ارتکاب خیانت بزرگ متهم کرد.

نماینده‌ حزب‌الله لبنان تاکید کرد: دولت آمریکا به دنبال تعطیل شدن راه‌کارها برای حل بحران است، زیرا می‌خواهد که سنیوره به حکومتش ادامه دهد.

وی به نگرانی لبنانی‌ها به دلیل تلاش دولت سنیوره جهت سیطره بر صلاحیت‌های رییس‌جمهور و بحران معیشتی ناشی از سیاست‌های این دولت اشاره کرد. حاج حسن هم‌چنین تصمیم دولت مبنی بر تغییر قانون اساسی را بی‌ارزش دانست.

وی هدف از حمایت از دولت سنیوره را از بین بردن صلح داخلی در لبنان دانست و تاکید کرد: معارضان تمام تلاششان را برای حفظ منافع لبنان و جلوگیری از اقدام آمریکا جهت تبدیل لبنان به شرکت چند ملیتی به کار می‌بندند.

از سوی دیگر احزاب و شخصیت‌های اسلامی لبنان نیز پس از برگزاری یک نشست مشترک با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که معارضان لبنانی هرگز از حقشان مبنی بر مشارکت حقیقی برای تشکیل دولت متحد ملی چشم پوشی نخواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف از این شراکت جلوگیری از اقدام حزب حاکم مبنی بر تبدیل کشور به عرصه‌ای برای حمایت از منافع آمریکا و دشمن صهیونیستی است.

در این بیانیه هم‌چنین بر ضرورت توافق لبنانی‌ها بر سر رییس جمهور جدید لبنان تاکید شده تا این کشور از خطر دخالت‌های خارجی دور بماند.

شرکت کنندگان در این نشست اخیر اظهارات جورج بوش، رییس جمهور آمریکا را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان محکوم کرده و آن را دخالت فاحش در امور داخلی لبنان، تحریک احزاب لبنانی علیه یکدیگر و ایجاد تفرقه و نفاق بین آنها دانستند.

کد خبر 40214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز