دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پارلمان لبنان تصویب پیش نویس تغییر قانون اساسی برای انتخاب رییس جمهور آینده‌ این کشور توسط دولت را غیر قانونی اعلام کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، یک مقام کابینه‌ دولت لبنان به این خبرگزاری گفت: نشست کابینه‌ فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان، روزدوشنبه (3 آذر) با حضور 16 وزیر که دو سوم اعضای دولت را تشکیل می‌دادند، برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه پیش نویس طرح تغییر قانون اساسی را که بر اساس آن مجوز نامزدی میشل سلیمان، فرمانده ارتش لبنان برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری صادر می‌شود، تصویب کرد.

وی هم‌چنین عنوان داشت: وزیران کابینه‌ سنیوره موضوع برگزاری نشست ویژه‌ پارلمان در اول ژانویه را نیز به تصویب رساندند.

این در حالی است که منابع نزدیک به نبیه بری، رییس پارلمان لبنان اعلام کرده‌اند که وی هرگز پیش نویس طرح قانون اساسی که توسط دولت لبنان ارسال شود، به رسمیت نخواهد شناخت.

وی افزود: بری این اقدام دولت سنیوره را غیرقانونی می‌داند و معتقد است که این مساله موجب می‌شود بحران ریاست جمهوری لبنان هم‌چنان در وضعیت نامناسب باقی بماند.

جبران باسیل، مسئول روابط سیاسی گروه آزاد ملی که ریاست آنرا میشل عون، رهبر مارونی‌های لبنان بر عهده دارد، نیز اقدام دولت لبنان مبنی بر تغییر قانون اساسی را اقدامی غیرقانونی و بی‌ارزش دانست.

وی در یک گفت‌وگوی رادیویی تاکید کرد: این اقدام اقدامی تحریک آمیز است و هیچ گونه ارزش قانونی ندارد.

باسیل تصریح کرد: این اقدام دولت در حالی صورت گرفته که لبنان بدون رییس جمهور است و اکثریت وزیران مسیحی و تمامی وزیران شیعه در دولت حضور ندارند.

کد خبر 40029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز