همشهری آنلاین: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که قطعنامه شورای حقوق بشر درباره سوریه، حمایت لندن و واشنگتن از گروه‌های مسلح در غوطه شرقی را که برخی از آن‌ها با سازمان تروریستی "القاعده" در ارتباط هستند، ثابت می‌کند.

روسیه: آمریکا و انگلیس ثابت کردند از تروریست‌ها در غوطه شرقی حمایت می‌کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از قطعنامه شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل پیرامون " وخامت اوضاع حقوق بشر در غوطه شرقی" تاکید کرد: این قطعنامه هیچ ارتباطی به نگرانی وضعیت حقوق بشر در سوریه یا نیازهای انسانی ملت این کشور ندارد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دلیلی که نشان می‌دهد این قطعنامه صحت ندارد این است که موضع اعضای اصلی پیش نویس این قطعنامه یعنی هیأت انگلیس که آمریکا از آن حمایت کرده، مخالفت با قبول تغییرات و اصلاحاتی است که روسیه و شماری از کشورهای دیگر آن را پیشنهاد دادند و هدف از آن محکومیت تروریسم و بمباران محله‌های مسکونی دمشق از سوی افراد مسلح و نیز درخواست گروه‌های مسلح غیر قانونی مبنی بر اجازه دادن به غیرنظامیان درخصوص خروج از غوطه شرقی از طریق گذرگاه‌های امن است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: نمایندگان آمریکا و انگلیس عملا نشان دادند که آماده نیستند به قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت تن بدهند و آن‌ها در واقع از مابقی افراد مسلح در غوطه شرقی که برخی از آن‌ها با سازمان تروریستی القاعده در ارتباط هستند، حمایت می‌کنند.

در همین راستا، حسام‌الدین آلا، نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو تاکید کرده بود که هدف قطعنامه سیاسی شده و غیرمنصفانه که توسط شورای حقوق بشر به بهانه حمایت حقوق بشر در سوریه ارائه شده آشکار و واضح بود.

وی همچنین اظهار داشت: اصلاحات دولت روسیه که از حقیقت تحولات واوضاع مطلع است یک دلیل واضح بر مسئله سیاسی کردن قضیه و دستکاری برخی کشورها داخل شورا است.

کد خبر 400203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha