همشهری آنلاین: نیم قرن فعالیت دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران در نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران به تماشای عموم نهاده می‌شود.

شاهین فرهت، رئیس دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران ضمن اعلام این خبر به ستاد خبری نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری گفت:ما دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران که شامل بیوگرافی کلیه استادان، فعالیتها، تاریخچه و آثار هنری هرکدام از هیئت‌ های  علمی‌ است  را در این اتفاق هنری به  نمایش می‌گذاریم.

وی ادامه داد: ما درطول نمایشگاه افرادی را در غرفه دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران  خواهیم گمارد و سعی می کنیم  به تناوب از استادان و چهره‌های موسیقی دعوت کنیم  که در آنجا باشند تا مردم ،هنرجویان و علاقمندان ضمن آشنایی  و صحبت و بحث و گفت و گوی رو در رو و نزدیک با کارشان آشنا شوند.همچنین در این نمایشگاه نمونه‌هایی از آثارمان را نیز به نمایش می‌گذاریم.

وی افزود: چیزهایی که نو هست در وهله اول  تاثیرات دینامیک خوبی می‌گذارد البته گروه موسیقی دانشگاه تهران دارای تاریخ حدود نیم قرن است و آن طور که باید و شاید مردم موسیقی دوست با این دپارتمان آشنایی ندارند و وقتی با آن آشنایی نداشته باشند طبیعتا با دپارتمان‌های دیگر موسیقی کشور کمتر آشنایی دارند چرا که خیلی از آن  جوانتر هستند.

این آهنگساز با بیان اینکه این نمایشگاه سبب آشنایی جوانان و موسیقی دوستان با این هنر خواهد شد،اظهار داشت:این اتفاق از دو نقطه نظر خوب است یکی اینکه مردم هم با هنرمند آشنا می‌شوند و از طرف دیگر نیز آثار این عزیزان  مورد توجه قرار می‌گیرد. درواقع هم  تماشاچیان و هم ما سود می بریم و به نوعی برایمان تبلیغ می‌‌شود چرا که دانشگاهها  یا موسسات هنری امکاناتی برای تبلیغ عمومی تر فعالیت های خود ندارند  این نمایشگاه فرصتی فراهم می کند تا ما در عرصه های گسترده تری به معرفی داشته ها و توانایی ها و فعالیت های خود بپردازیم.

بواسطه این نمایشگاه مردم با هنرمندان آشنا می شوند وآثارشان مورد توجه قرار می‌گیرد و به نوعی برای آنها تبلیغ می‌شود.

خالق سمفونی ایران با بیان اینکه موسیقی هنر است نه صنعت در خصوص دادن یارانه به تولید گران موسیقی گفت: موسیقی هم از جهت آموزش و هم ارائه که همان کنسرت است، هنر گرانی محسوب و اگراز این هنر حمایت مالی صورت بگیرد، در پیشبرد اهداف عالی موسیقی که همان موسیقی سنگین و جدی است ، تاثیر گذار خواهد بود و سبب می‌شود که مردم بیشتر با این نوع از موسیقی آشنا شوند و ازحذف آن در مقابل موسیقی بازاری و تجاری جلوگیری می شود ودر مقابل نیزجوانان بیشتر با هنر ملی و آثار آهنگسازان ایرانی آشنا می شوند. این قبیل برنامه‌ها چه کنسرت و چه آموزش و نمایشگاه سبب این می‌شود که مردم با هنر ملی آشنا شوند.

دکتر شاهین فرهت همچنین گفت: در چند سال اخیر و به دلیل سرعت شکفت انگیز فن آوری ، مصرف موسیقی درمیان مردم بالا رفته  و گوش سپردن به موسیقی بسیار آسان وموسیقی در سبد مصرفی ایرانیان جایگاه مطلوبی پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: همه چیز با موسیقی توام شده است ، به نحوی که در مطب دکتر، تاکسی، اتوبوس و فرودگاه موسیقی پخش می‌کنند و من شهروندان  بسیاری را می‌بینیم که در خیابان هدفون در گوششان است و مشغول گوش کردن موسیقی هستند.

وی افزود: به عقیده من در حال حاضر موسیقی خیلی بیشتر در سطوح مختلف زندگی مردم وجود دارد که این اتفاق  بسیار مبارکی است.البته برخی  از این موسیقی‌ها بسیار نازل و سبک اند ،‌اما همین که  مصرف کنندگان  آنها به نوعی  با صوت و ملودی آشنا می‌شوند ، خوب است و این افراد اگر آن ژن موسیقایی را داشته باشند، دنبال بهبود آن می‌روند چون کنجکاو می‌شوند که موسیقی‌های بهتری گوش کنند.

نخستین نمایشگاه موسیقی‌ و آثار شنیداری تهران از 7 تا 14 دی در سالن آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود. [گزارش همشهری آنلاین از نشست خبری نخستین نمایشگاه موسیقی و‌آثار شنیداری]

کد خبر 39982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز