مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: والدین و مراقبان باکتری‌های عامل پوسیدگی را از طریق بزاق و اشتراک در غذا و قاشق به نوزادان منتقل می‌کنند.

tooth

همچنین پوسیدگی دندان می‌تواند درنتیجه قرارگیری دندان‌ها و لثه‌های نوزاد در معرض هر مایع و غذایی به‌جز آب برای مدتی طولانی به وجود آید، ازجمله هنگامی نوزاد را در حال مکیدن شیشه شیر یا آب‌میوه در تخت می‌گذارید.

برای پیشگیری از پوسیدگی دندان نوزاد به این نکات توجه کنید:

- حتی پیش از زایمان بهداشت دهان و دندان خودتان را رعایت کنید. مراجعه به دندان‌پزشک برای وارسی وضع دندان‌ها در هنگام بارداری اهمیت دارد.

- چه شیر خودتان را به نوزاد بدهید و چه شیر خشک، مراقبت از دندان‌های نوزاد از روز نخست ضروری است.

- هرگز کودک را با شیشه شیر یا غذا در تخت نگذارید. این کار نه‌تنها باعث قرار گرفتن دندان‌های کودک در معرض قندهای موجود در شیر یا غذا می‌شود، بلکه کودک را در معرض خطر عفونت گوش و خفگی قرار می‌دهد.

- هرگز از شیشه شیر یا لیوان نوزاد برای آرام کردن کودک با دادن مایعات به مدت‌های طولانی استفاده نکنید. اگر کودک می‌خواهد شیشه شیر یا لیوان نوزاد در فواصل وعده‌های تغذیه استفاده کند، آن را با آب پر کنید.

- اگر آب شیر فلوراید دار است، از آن به نوزاد بدهید. در غیر این صورت از دندان‌پزشک کودکتان بخواهید محلول‌های فلوراید دار برای فرزندتان تجویز کند.

- در زودترین زمان ممکن- ترجیحاً تا ۱۵ ماهگی- به کودکتان بیاموزید از لیوان‌های معمولی مایعات بنوشد.

- میزان غذاهای چسبنده یا شیرینی را که کودکتان می‌خورد، محدود کنید.

- از دادن آب‌میوه‌های مملو از شکر به کودک خودداری کنید.

- پیش از یک سالگی نوزاد را به نزد دندان‌پزشک ببرید.

کد خبر 399566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha