سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس پایتخت از عملیات گسترده پلیس آگاهی طی ۴۸ ساعت برای برخورد با مجرمان پایتخت خبر داد که در خلال آن ۲۹ باند متختلف متلاشی شدند.

 سردار حسین رحیمی

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح برخورد با مجرمان که از سوی پلیس آگاهی برگزار شد، گفت: همکاران من در پلیس آگاهی طی 48 ساعت گذشته عملیاتی را به مرحله اجرا گذاشتند که بیش از دو هفته بر روی آن کار اطلاعاتی انجام شده بود.

وی با اشاره به دستاوردها و نتایج این عملیات گفت: در عملیات‌های ماموران پلیس آگاهی 10 باند سارقان به عنف، زورگیری، کیف قاپی و ... منهدم شده و در مجموع 40 نفر از سارقان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه طی این مدت 9 باند سرقت از اماکن، مغازه‌ها و منازل نیز شناسایی و منهدم شد، گفت: 36 نفر نیز در این عملیات دستگیر شدند. همچنین هفت باند سارقان خودرو،‌ موتورسیکلت و لوازم خودرو نیز منهدم شد که از این باندها نیز 29 نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه سه باند فعال در زمینه جعل و کلاهبرداری نیز از سوی ماموران پلیس آگاهی منهدم شد اظهار کرد: 17 نفر نیز در این سه باند فعالیت داشتند که دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع این عملیات‌ها 29 باند شناسایی شد، اظهار کرد: پلیس در مجموع این عملیات‌ها 82 سارق را دستگیر کرد که 61 درصد آنها پیشتر سابقه دستگیری داشته‌اند.

رحیمی افزود: همچنین یکی دیگر از طرح‌های پلیس شناسایی و دستگیری محکومان متواری از زندان بود که در همین راستا 17 نفر از مجرمانی که پس از اخذ مرخصی دیگر به زندان بازنگشته یا تحت تعقیب بودند دستگیر شدند.

وی از شناسایی و دستگیری 13 نفر از اعضای شرکت هرمی نیز خبر داد و گفت: اعضای این شرکت با وعده استخدام و پولدار شدن در کوتاهترین زمان جذب شده و آنان نیز در حال فریب دادن دیگر افراد بودند که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس در شمال تهران دستگیر شدند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به طرح‌های ویژه پلیس برای روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش حضور در مراکز خرید و همچنین افزایش حجم تردد در معابر، ماموران پلیس برای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از سرقت و انواع جرایم در سطح معابر و نیز اطراف مراکز خرید حضور فعال خواهند داشت.

وی با اشاره به افزایش حجم ترافیک در معابر تهران در روزهای پایانی سال نیز گفت: تجربیات همه ساله نشان می‌دهد که ترافیک در روزهای پایانی سال به ویژه در ساعات عصر و شب به شدت افزایش می‌یابد که در همین راستا ما برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا بتوانیم با چینش نیروها اقدام به تسهیل در رفت و آمد کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا پلیس با توقف غیرمجاز در معابر و هر نوع مانعی که باعث ایجاد ترافیک و اخلال در تردد شود برخورد خواهد کرد.

رحیمی درباره ساعات کار صنوف نیز گفت: تلاش ما این است که در ماه‌های پایانی سال همکاری بیشتری با اصناف داشته باشیم و این موضوع نیز به پلیس اماکن ابلاغ شده است.

وی درباره هماهنگی با ناوگان حمل و نقل عمومی برای تسهیل در ترافیک آخر سال نیز گفت: مقداری گله از تاکسیرانی در برخی از نقاط شهر داریم چرا که گاهی شهروندان زیادی در معابر منتظر تاکسی می‌مانند.

وی درباره عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: پلیس بر این موضوع نیز نظارت داشته و اقدامات مختلفی نیز انجام شده است. به طوریکه همکاران ما موفق به کشف محموله‌های مختلف قاچاق پوشاک، دارو، لوح فشرده، لوازم خانگی و ... به ارزش میلیاردها تومان شده‌اند.

رحیمی افزود: اخیرا نیز باند سه نفره‌ای که اقدام به قاچاق گوشی‌های تلفن همراه کرده بود منهدم و از اعضای آن 900 دستگاه گوشی کشف شد.

کد خبر 398221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha