همشهری‌آنلاین: ورزشکاران کره شمالی که برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی به کره جنوبی رفته‌اند، تحت مراقبت ۲۴ ساعته قرار دارند تا از فرار آنان جلوگیری شود.

حدود ۵۰۰ تن از جمله ورزشکاران و مقام‌هاي کره شمالی، به مناسبت بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ به سر می‌برند. اما در کنار این افراد، ماموران امنیتی، مراقبان و مخبران هم آنان را همراهی می‌کنند.

با این‌که ورزشکاران دو کره در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی با پرچم مشترک راهپیمایی کردند، به نظر می‌رسد که واقعیت بسیار متفاوت باشد.

یکی از ماموران سابق پلیس کره شمالی به CNN گفت، ماموران امنیتی پیوسته مراقب ورزشکاران هستند تا مطمئن شوند که هیچ‌کس برای ماندن در کره جنوبی فرار نکند.

ورزشکاران کره شمالی بر خلاف بیشتر ورزشکاران که با هم‌تیمی‌های خود در خوابگاه هستند، اتاق‌های خود را با مراقبانشان تقسیم می‌کنند که هر حرکت آنان را به دقت تحت نظر دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی ‌میل،این ورزشکاران هر کجا که بروند، ماموران امنیتی به دنبال آنان هستند، حتی در حمام. چرا که فرار این افراد موجب شرمساری رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خواهد بود و بروز بحرانی دیپلماتیک را به دنبال خواهد داشت.

این ماموران امنیتی همچنین نام افرادی که ورزشکاران با آنان صحبت می‌کنند را یادداشت کرده و هرگونه حرکت مشکوک را به پیونگ‌یانگ گزارش می‌کنند.

هان سئو-هی، رهبر سابق هواداران ورزشی که در سال ۲۰۰۶ از کره شمالی فرار کرده، اظهار کرد، هر گروهی که از کره جنوبی به خارج از این کشور فرستاده می‌شود به سه بخش تقسیم می‌شود، ورزشکاران، مقام‌هاي دولتی و ماموران امنیتی.

با این که ورزشکاران کره شمالی پیش از این طی رقابت‌های ورزشی نیز گریخته‌اند، این رهبر هواداران احتمال بروز چنینی اتفاقی را در این رویداد برجسته بعید دانست و افزود: حتی به آن فکر هم نمی‌کنم. این بار در مورد گروه هواداران ورزشی هم همین طور است. آنان در کره شمالی خانواده‌هایشان را دارند و می‌دانند که اگر فرار کنند، خانواده‌هایشان مجازات می‌شوند.

به گفته وزارت اتحاد کره جنوبی، حدود ۳۱ هزار تن از کره شمالی به کره جنوبی فرار کرده‌اند.

دو تن از ورزشکاران این کشور نیز طی رقابت‌های بین‌المللی ورزشی گریخته‌اند که یکی از آنان بازیکن هاکی روی یخ و دیگر ورزشکار جودو بوده است.

کد خبر 398186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha