دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خواهر رهبر کره شمالی پس از سفر سه روزه‌اش به کره جنوبی به کشورش بازگشت.

 کیم یو جونگ،‌ خواهر رهبر کره شمالی و هیات همراهش با جت اختصاصی برادر خود و پس از سفر سه روزه‌اش به کره جنوبی برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی، به پیونگ‌یانگ بازگشت.

"لی ناک-یون"، نخست‌وزیر کره جنوبی از هیات کره شمالی برای ضیافت ناهار روز یکشنبه 22 بهمن میزبانی کرد و سپس "این جونگ سئوک"، رئیس دفتر مون جائه این،‌ رئیس‌جمهور کره جنوبی برای ضیافت شام میزبان هیات کره شمالی بود.

کیم یو جونگ ۳۰ ساله شخصیت برجسته و مهمی در دولت پیونگ یانگ است و نخستین عضو حزب حاکم در کره شمالی محسوب می‌شود که از پایان جنگ دو کره به سئول سفر کرد.

رئیس تشریفات کره شمالی که ۹۰ سال دارد، در هیات این کشور که به کره جنوبی سفر کرد، حضور داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس،خواهر رهبر کره شمالی که از سوی رئیس‌جمهور کره جنوبی برای صرف شام به کاخ ریاست‌جمهوری دعوت شده بود، امیدواری برادرش را برای برگزاری نشست با مون جائه این در پیونگ یانگ ابراز کرد؛ نشستی که به گفته خواهر رهبر کره شمالی به بهبود چشمگیر روابط میان دو کره پس از یک دوره طولانی دشمنی و عناد کمک می‌کند.

خواهر کیم جونگ اون گفت: ما امیدواریم که رئیس‌جمهور کره جنوبی میراثی را از خود برجای بگذارد که در طول نسل‌ها راه را برای ایجاد عرصه‌ای نوین از اتحاد مجدد دو کره فراهم کند.

کد خبر 398065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha