چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کره جنوبی اعلام کرد هیاتی ۴۵ نفره را در سفری دو روزه به کره شمالی اعزام کرده‌است تا برنامه آموزشی مشترک در منطقه اسکی ماسیکریونگ در کره شمالی را انجام دهند.

 هیات کره جنوبی متشکل از ۳۰ ورزشکار در ساعت ۱:۴۰ به وقت گرینویچ امروز با هواپیمای چارتری "آسیانا" از فرودگاه بین‌المللی "یانگیانگ" در شمالی شرق کره جنوبی به فرودگاه کالما در وونسان پرواز کرد.

سخنگوی وزارت اتحاد دو کره گفت: هواپیمای چارتری، تحریم‌های موجود آمریکا علیه کره شمالی را نقض نکرده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز، او نگفت که خط هوایی آسیانا چگونه برای این پرواز چارتری انتخاب شده‌است.

براساس تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کره شمالی، هیچ کشتی یا هواپیمایی نمی‌تواند به مدت ۱۸۰ روز پس از سفر به کره شمالی به آمریکا وارد شود.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره همچنین گفت: مذاکرات با آمریکا تنها برای این بازه زمانی و جلوگیری از نقض تحریم‌ها انجام مي شود و آمریکا موافقتش را درخصوص این پرواز اعلام کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره این‌که چرا پیونگ‌یانگ یا سئول آموزش مشترک امروز را لغو نکردند،‌ گفت: ارزیابی تمایلات پیونگ‌یانگ زمانی که کره جنوبی تنها به دنبال اجرای توافقا‌هاي انجام شده با کره شمالی است، اصلا کار درستی نیست. اصلا مهم نیست که کره شمالی چه فکر می‌کند، ما به دنبال صلحی پایدار در شبه‌جزیره کره هستیم که تنها با در نظر گرفتن تحولات جدید از جمله حضور کره در این بازی‌ها به دست می‌آید.

هیات ورزشکاران کره جنوبی قرار است در بازگشت با وزرشکاران کره شمالی همراه شوند؛ ورزشکاران کره شمالی برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی که در ۹ فوریه سال جاری میلادی (20 بهمن) آغاز می‌شود، وارد این کشور خواهند شد.

دو کره در ژانویه سال جاری میلادی در مذاکراتی بی‌سابقه توافق کردند تا تحت پرچمی مشترک در بازی‌های المپیک زمستانی حضور داشته باشند.

کد خبر 397044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha