پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

گروه ورزشی: عصر روز جمعه، 30 آذر در ادامه رقابت‌های جام‌حذفی، 5 دیدار برگزار خواهد شد که در مهمترین دیدار، استقلال تهران در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت.

جدال راه‌آهن برابر استیل‌آذین نیز از حساسیت بالایی برخوردار است.

ذوب‌آهن- استقلال تهران
« آنها خیلی زود حاشیه‌ها را فراموش می‌کنند، در واقع چاره‌ای جز این ندارند.»
بیژن ذوالفقارنسب با  این عبارات به مصاف استقلال رفته است. وی که از زمان حضورش
به عنوان سرمربی ذوب‌آهن توانسته نتایج خوبی را با این تیم اصفهانی کسب کند، درباره مصاف با آبی‌پوشان پایتخت اعتقاد دارد  استقلال به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست.

هر چند ذوب‌آهن در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل خود، سپاهان را در چارچوب رقابت‌های لیگ‌برتر شکست داد. اما با این حال گفته می‌شود بیژن ذوالفقارنسب طی آ‌خرین گفت‌وگوهای خود با بازیکنان تیمش در مصاف با استقلال تاکید کرده است: با این تفکر که آنها چون بحران دارند، پس برنده شدن ما حتمی است، وارد زمین نشوید. سرمربی ذوب‌آهن در ادامه توصیه‌های خود به بازیکنانش یادآور شده است: مقابل استقلال، از قبل برنده نیستیم.

در همین حال فیروز کریمی در استقلال شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. او هفته گذشته در دیدار خانگی حتی موفق به شکست صنعت‌نفت آبادان هم نشد تا دامنه انتقادات علیه او گسترده‌تر شود. سرمربی با تجربه استقلال اما طی هفته گذشته سعی کرده شرایط تیمش را به نوعی آرام کند. هرچند  پس‌لرزه‌های اقدام عجیب او در پایان بازی استقلال برابر صنعت‌نفت آبادان، همچنان رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است.

فیروز کریمی در مصاف با ذوب‌آهن چند بازیکن اصلی‌اش را در اختیار نخواهد داشت. محسن یوسفی ممکن است به خاطر تنبیه انضباطی از سوی فیروز کریمی در ترکیب قرار نگیرد و علی علیزاده مصدوم است.

محمد نوازی نیز که هفته گذشته در واکنش به تعویض شدنش با انجام حرکاتی اعتراض‌آمیز، فیروز کریمی را به خشم آورد، همچنان حق همراهی استقلال را ندارد. هرچند  طبق آخرین خبرها، فیروز کریمی قصد دارد این بازیکن را به تمرینات برگرداند. درواقع آبی‌های پایتخت درست در میانه بحران، ذوب‌آهن متحول شده را ملاقات می‌کنند؛ دیداری که بی‌تردید در صورت باخت استقلال، فیروز کریمی را در تنگنای سختی قرار خواهد داد.

 به خصوص اینکه حالا زمزمه‌هایی مبنی بر آشکار شدن اختلافش با ناصر حجازی نیز  به گوش می‌رسد.

 چه همین چندی پیش این رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال بود که در مصاحبه‌ای تاکید کرد: اگر در زمین بودم، شاید اجازه نمی‌دادم کریمی بازیکنان را تنبیه کند. این در حالی بود که دوشنبه‌شب سرمربی استقلال در برنامه 90 حرکت خود را این‌گونه توجیه کرد: ناصرخان اجازه تنبیه را صادر کرد.

اختلاف میان این دو نفر تنها در صورت برد استقلال در اصفهان پنهان خواهد ماند. چه ناصر حجازی برخلاف میل فیروز در مصاحبه‌ با یکی از روزنامه‌‌ها گفته است: طالب‌لو و نوازی به زودی در تمرینات تیم حضور خواهند یافت.

وی همچنین با اشاره به ادعای فیروز کریمی حین عقد قرارداد با استقلال تاکید کرده است: او قول قهرمانی داده و در نیم‌فصل دوم باید همه چیز تغییر کند.فیروز کریمی اما در واکنش به شرایط حساس تیمش در مقام دفاع از تصمیمات خود برآمده است. او گفته است: می‌دانم چه باید کرد. جمعه، ذوب‌آهن را شکست می‌دهیم و بعد با خیال راحت آماده نیم‌فصل دوم لیگ خواهیم شد.

طبق آخرین اخبار، علی فتح‌الله‌زاده که این روزها استقلال را با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌بیند، در خصوص ضرورت رسیدن به برد در فولادشهر، توصیه‌های مکرری به کادرفنی داشته است.

راه‌آهن- استیل‌آذین
فرهاد کاظمی حالا باید در فاصله کمتر از دوهفته، یک‌بار دیگر روبه‌روی اکبر میثاقیان قرار بگیرد. اتفاقی که برای سرمربی استیل‌آذین حکم انتقام را خواهد داشت. تیم فرهاد کاظمی در ورزشگاه خانگی راه‌آهن باید به مصاف شاگردان اکبر میثاقیان برود.

سرمربی راه‌آهن که چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود اگر علی پروین بخواهد، مقابل استیل‌آذین بازی نمی‌کنیم، در تازه‌ترین واکنش خود تاکید کرده است: برای بردن استیل‌آذین به میدان می‌رویم و با تمام احترامی که برای پروین قائلم، باید بگویم فوتبال تعارف‌بردار نیست.

میثاقیان که از حساسیت فرهاد کاظمی در خصوص این دیدار کاملاً باخبر است، ضمن اشاره به دیدار راه‌آهن برابر مس‌کرمان گفت: چند هفته پیش مس‌کرمان را در رقابت‌های لیگ شکست دادیم که به نظر من برد ما کاملاً اتفاقی بود.

گویا راه‌آهنی‌ها دوست ندارند قبل از رویارویی با فرهاد کاظمی برای او رجز بخوانند.
استیل‌آذین که در گروه اول لیگ دسته یک با 9 امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفته، برای شکست تیم یازدهم جدول لیگ‌برتر، انگیزه‌های بالایی دارد. هرچند   نظر می‌رسد شکست راه‌آهن، آن هم در ورزشگاه خانگی‌اش، کار بسیار دشواری است.

در دیگر دیدارهای جام‌حذفی نیز برق شیراز در حافظیه میزبان پیکان خواهد بود. صباباتری برای جدال با شاهین پارس جنوبی به خانه  این تیم می‌رود و ابومسلم روبه‌روی صنایع اراک بازی خارج از خانه سختی خواهد داشت.

کد خبر 39681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز