همشهری آنلاین: تحقیق جدید نشان می‌دهد حفظ تناسب اندام راهکاری ساده برای طولانی شدن عمر بعد از ابتلا به سرطان سینه است.

ورزش عامل افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان سینه

به گزارش خبرنگار مهر، در مطالعه جدید مشخص شده است ورزش منظم موجب کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، دیابت و حتی احتمال بازگشت سرطان سینه در بازماندگان سرطان سینه می شود.

آلیس پالیس، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نتایج این مطالعه به خوبی اثبات می‌کند که ورزش، برخلاف کاهش وزن تنها، بسیار در پیشگیری از عود مجدد سرطان سینه مهم است.»

کریستینا دیلی کونرایت، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، همراه با تیمش وضعیت ۱۰۰ بازمانده سرطان سینه را که کمتر از شش ماه قبل از ورود به مطالعه تحت درمان سرطان قرار گرفته بودند، را بررسی کردند.

حدود نیمی از شرکت کنندگان چاق و ۷۷ درصد مبتلا به سندروم متابولیک بودند. سندروم متابولیک شامل گروهی از مشکلات سلامت نظیر فشارخون بالا، چربی اضافی بدن و چربی بالا خون است که احتمال بیماری قلبی فرد را افزایش می‌دهد.

دیلی کونرایت در ادامه عنوان می‌کند: «بسیاری از افراد نمی‌دانند که علت شماره یک مرگ در بازماندگان سرطان سینه، بیماری قلبی است و نه سرطان.»

وی در ادامه توضیح می‌دهد: «در بیماران مبتلا به سرطان سینه، سندروم متابولیک بواسطه چاقی، سبک زندگی بی‌تحرک و شیمی درمانی تشدید می‌شود.»

در حقیقت به گفته وی، زنان مبتلا به سندروم متابولیک ۱۷ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه، سه برابر بیشتر در معرض عود مجدد سرطان سینه، و دو برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سرطان سینه هستند.

به گفته پالیس، «ورزش موجب تغییراتی در بدن می‌شود و با شادتر کردن تمام سلول‌ها و اعضای بدن، می‌توان دور از سرطان ماند.»

کد خبر 396340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha