گروه اقتصادی: همزمان با اعلام خبر اعطای زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله نزدیک به 500 هزار نفر از طریق سایت تعاون اقدام به ثبت نام برای دریافت این زمین‌ها کرده‌اند.

با محمود حیدری، مدیر کل تعاون استان تهران در این باره گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • آیا تمامی متقاضیان زمین‌های اجاره‌ای 99ساله می‌توانند از تسهیلات آن استفاده کنند؟

بر اساس این طرح 638 تعاونی‌مسکن تاکنون به وزارت مسکن و شهر‌سازی معرفی شده‌اند که این تعداد تعاونی با جمعیت بیش از 85 هزار نفر از طریق اداره کل تعاون استان تهران معرفی شده‌اند.

تاکنون نیز حدود 500 هزار نفر از طریق سایت تعاون اقدام به ثبت نام برای زمین‌های 99 ساله کرده‌اند که در این میان سهم ساخت واحد‌های مسکونی در استان تهران، امسال 230 هزار واحد است.

برای تحقق این میزان ساخت معادل 4961 هکتار زمین در کل استان تهران از جمله شهر‌های جدید پرند، هشتگرد، فیروز کوه، دماوند، اشتهارد و... پیش‌بینی شده است.

در حال حاضر با اطلاعاتی که از طریق سامانه اطلاعاتی شرکت پست و مشترکان توزیع آب و برق در اختیار داریم و با بررسی‌های اولیه به این نتیجه رسیده‌ایم که بیش از یک سوم ثبت نام‌کنندگان آزاد، ریزش خواهند کرد.

  • آیا صاحبان تعاونی‌های مسکن مهر، خود راساً می‌توانند اقدام به خرید زمین و تعریف طرح کنند؟

اگر تعاونی‌های مسکن مهر، خود به‌طور قانونمند زمین خریداری و طرحی را تعریف کرده باشند، می‌توانیم آنها را به سازمان مسکن و شهر‌سازی معرفی ‌کنیم تا از محل بند «د» تبصره 6 بودجه، برای احداث و تکمیل واحد‌های خود 14 میلیون تومان وام بگیرند.

کد خبر 39445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز