دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: مسکن از جمله ضروری‌ترین نیازهای افراد جامعه است، بر این اساس برنامه‌ریزی برای تأمین مسکن مناسب و ارزان قیمت نیز از ضرورت‌های غیرقابل انکار محسوب‌می شود.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر نوسان قیمت مسکن بیش از سایر کالاها و خدمات بوده و این روند موجب شده است تا دست‌اندرکاران بخش مسکن سیاست‌های متنوعی را برای تأمین این نیاز اتخاذ کنند.

بر این اساس بیشتر دستگاه‌های اجرایی کشور برنامه‌ریزی برای تأمین مسکن کارکنان را در اولویت قرار داده و در این چارچوب وزارت راه و ترابری نیز با امضای تفاهم نامه‌ای با وزارت مسکن در سال 82 تأمین مسکن مورد نیاز کارکنان فرودگاه امام‌ خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد.

جدای از مباحث مطرح پیرامون اثرگذاری  این سیاست‌ها در حل مشکل مسکن کارکنان دستگاه‌های دولتی، تأثیر این امر بر کاهش قیمت و تأمین نیاز سایر اقشار جامعه به ویژه اقشار کم درآمد، نیازمند بررسی‌ بیشتر است.

وزیر راه و ترابری چندی پیش در مراسمی که وزیر مسکن و شهر‌سازی‌ به‌دلیل بیماری قادر به حضور در آن نبود، دیدگاه‌های خود در زمینه عوامل مؤثر بر نابسامانی بازار مسکن و سیاست‌های این وزارتخانه برای تأمین قسمتی از مسکن مورد نیاز کارکنان بخش راه و ترابری را تبیین کرد.

محمد رحمتی ورود بخش مسکن به بورس‌بازی را از جمله عوامل مؤثر در نابسامانی قیمت‌ها دانست و گفت: قیمت مسکن باید تنها شامل قیمت زمین، مصالح ساختمانی و دستمزدها بوده و از بورس‌بازی در این بخش که کمبود مسکن و افزایش قیمت‌ها را به‌دنبال دارد، جلوگیری شود.

وی در مراسم افتتاح طرح 310 واحد مسکونی عوامل اجرایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در شهر جدید پرند، افزود: برآوردها نشان می‌دهد در کشورمان سالانه یک تا یک میلیون و300 هزار مسکن نیاز داریم که این امر ضرورت افزایش تولید مسکن در کشور را گوشزد می‌کند. روش‌های گوناگونی مانند مسکن اجاره‌ای، زمین اجاره‌ای و ساخت و ساز در شهرهای جدید برای تأمین مسکن مورد نیاز جامعه توسط وزارت مسکن و شهرسازی در حال اجراست که امیدواریم این امر سبب شود تا به نیازهای این بخش پاسخ داده شده و شاهد تعادل قیمت مسکن و عرضه و تقاضا باشیم.

وی درباره‌ سیاست‌های این وزارتخانه برای تأمین مسکن کارکنان از جمله عوامل اجرایی فرودگاه امام خمینی(ره) وعده‌های دیگری داد و گفت: از سال‌های قبل پیش‌بینی شد تا کارکنانی که می‌خواهند در این فرودگاه مشغول به کار شوند در نزدیکی محل فرودگاه یعنی شهر جدید پرند سکنی داشته باشند تا رفت و آمد آنها تسهیل شود و بر این اساس این طرح آغاز و ساخت واحد مسکونی حدود 2سال طول کشید.

طرح دیگری نیز در همین زمینه در پرند برای ساخت یک هزار و 100واحد مسکونی در دست اجراست و امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که در این زمینه اجرا خواهد شد، مسکن مورد نیاز کلیه کارکنان فرودگاه امام خمینی(ره) و همه کارکنان صنعت هوایی کشور تأمین شود.

همچنین علی اصغر کتابچی، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز با بیان این که 4 هزار و 100 واحد مسکونی دیگر برای کارکنان فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در شهر جدید پرند احداث خواهد شد، گفت: مرحله سوم این طرح شامل احداث یک هزار و 100 واحد مسکونی جدید نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

این طرح 310 واحدی با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریالی احداث شده و بر اساس تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های مسکن و راه و ترابری در سال 82، در 4 مرحله این طرح 3 هزار واحد مسکونی دیگر برای کارکنان فرودگاه امام احداث خواهد شد.

کد خبر 44018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز