همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور روسیه درخواست کرده در جریان رقابت‌های انتخاباتی در روسیه، فعالیت شرکت‌های خارجی در شبکه‌های اجتماعی به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه همچنین گفته قانون تصویب شده درخصوص سازمان‌هاي مردم نهاد(NGO‌) که به عنوان سازمان‌های خارجی فعالند، می‌تواند شامل اصلاحاتی شود، اما هدف اصلی آن برای جلوگیری از مداخله خارجی در امور داخلی روسیه، باید حفظ شود.

ولادیمیر پوتین در دیدار با اعضای هر دو مجلس علیا و عوام پارلمان این کشور یادآور شد، باوجود سروصدای زیادی که درخصوص موضوع انتخابات در شبکه‌های اجتماعی غربی وجود دارد، تبلیغات راشاتودی و اسپوتنیک، بسیار اندک بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، پوتین گفت: بیایید این وضعیت را بررسی کنیم. چه تعداد شرکت‌ خارجی در روسیه حضور دارند؟

او افزود: در فضای اینترنت هیچ محدودیتی وجود ندارد. هنوز باید فعالیت شرکت‌های خارجی را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به دقت بررسی کرده و میزان حضور آنان در زندگی سیاسی اینترنتی‌مان را رصد کنیم. باید رفتار آنان در جریان رقابت‌های انتخاباتی را با وسواس و موشکافی تحلیل کنیم.

پوتین همچنین درباره قانون مصوب این کشور درخصوص سازمان‌های مردم نهاد گفت، این قانون به هیچ وجه آزادی مردم را محدود نمی‌کند.

او افزود: مطمئنا این قانون هنوز به اصلاحات نیاز دارد. هدف این قانون، جلوگیری از هرگونه مداخله در سیاست داخلی کشور از جانب عوامل خارجی است که ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم و از طریق نهادهای غیردولتی و تامین مالی فعالیت‌های آنان انجام شود.

روسیه این قانون را در تابستان سال 2012 وضع کرد. بر اساس این قانون، نهادهای غیردولتی که از خارج از کشور کمک مالی دریافت می‌کنند و در فعالیت‌های سیاسی شرکت دارند، باید به عنوان نهادهای خارجی به ثبت برسند و در فعالیت‌های خود در رسانه‌های جمعی به این موضوع اشاره کنند.

به ثبت رساندن این نهادها به عنوان نهادهای خارجی، به مدت دو سال امری داوطلبانه بود اما از ژوئن 2014، روسیه وزارت دادگستری را مسئول ثبت نهادهایی کرد که مانند نهادهای خارجی فعالیت دارند اما به طور داوطلبانه به این عنوان ثبت نشده‌اند.

نقض این قانون، مجازاتی از جریمه نقدی تا حبس به مدت دو سال را در پی خواهد داشت.

کد خبر 393758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha