همشهری‌انلاین: صندوق کودکان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد یک چهارم کودکان زیر پنج سال آوارگان روهینگیا که در بنگلادش هستند، از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که طی سه پژوهش بهداشتی انجام شده درباره تغذیه آوارگان روهینگيایی که بین تاریخ ۲۲ اکتبر تا ۲۷ نوامبر(30 مهر تا 6 آذر) انجام شده، مشخص شده ۲۵ درصد از کودکان کم و سن و سال ساكن در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش از سوءتغذیه حاد و برخی بیماری‌های دیگر رنج می‌برند.

سخنگوی این سازمان به خبرنگاران در ژنو گفت: نیمی از کودکانی که موضوع این تحقیقات بودند از کم خونی رنج می‌برند و ۴۰ درصد از آنها دچار بیماری اسهال و حدود ۶۰ درصد دچار التهاب ریوی شدید هستند.

از اوت گذشته در پی حمله‌هاي وحشیانه نیروهای ارتش میانمار ،حدود ۶۵۵ هزار تن از مسلمانان روهینگيا براي فرار از خشونت‌ها از ایالت راخین به بنگلادش گریختند که حدود نیمی از این آوارگان را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس دفتر یونیسف در بنگلادش نیز اعلام کرد که بدترین ترس ما اتفاق افتاده است. کودکان آواره‌ای که در رنج و سختی زندگی می‌کنند در حال حاضر با بحران بهداشتی جدی روبه‌رو هستند.

در سوم نوامبر(12 آبان) یونیسف اعلام کرد که براساس آمار اولیه ۷.۵ درصد از کودکان روهینگيا در یکی از اردوگاه‌های منطقه کوکس‌بازار در بنگلادش به خاطر سوءتغذیه شدید با خطر مرگ مواجه‌اند.

یونیسف اعلام کرد که کمتر از ۱۶ درصد از کودکان حداقل غذای مقبول را دریافت می‌کنند.

رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نيز به تازگي اعلام کرد: میانمار به شکل واضح برای حمله‌هاي خشونت‌آمیز علیه اقلیت روهینگيا برنامه‌ریزی کرده است.

کد خبر 393407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha