همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وضعیت هوای تهران و کلان‌شهرها خوب نیست و آثار آن بر روی اعصاب مردم قابل مشاهده است.

آثار آلودگی هوا روی اعصاب مردم قابل مشاهده است

به گزارش مهر، علی نوبخت در ششمین کنگره علوم اعصاب گفت: متاسفانه وضعیت هوای تهران و کلان‌شهرها خوب نیست و آثار آن بر روی اعصاب مردم قابل مشاهده است.

وی افزود: مسئله هوای پاک به قدری مهم است که ما به محض ورود به مجلس به آن رسیدگی کردیم ‌و در نتیجه بعد از ۲۱ سال لایحه هوای پاک به قانون تبدیل شد.

نوبخت ادامه داد: من به رییس جمهور گفته‌ام ‌اکنون که کمیسیون بهداشت در این زمینه ورود کرده است، دیگر نهادها و سازماندهی را نیز هماهنگ کنید.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در حوزه علوم اعصاب تعداد تولید مقالات‌مان بالا است اما آیا میزان خشونت و استرس‌ها در کشور کمتر شده است. اگر کمتر نشده، نشان می‌دهد که علم‌ ما جهت‌دار نیست. اگر علم‌ ما مشکلات مردم حل می‌کند، علم درستی است در غیر این صورت این علم کاربرد درستی ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان فردی که در مجلس است می‌گویم‌ که ما خلع قانونی نداریم. مقداری ناهماهنگی بین رشته‌ای و بین‌ نهادی وجود دارد که سعی در حل آن داریم.

نوبخت گفت: کمک‌ها به ‌توسعه صندوق‌های غیردولتی نیز انجام شده است که در برنامه ششم برای پنج ساله آینده آن را پایدار کرده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: رتبه ایران در شاخص رقابت‌پذیری استعداد ۷۶ هستیم و از نظر ارتقا تکنولوژی ما رتبه ۹۶ هستیم. این آمار نشان می‌دهد ما از نظر علمی در جایگاه مناسبی قرار داریم اما از نظر استفاده از تکنولوژی عقب هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت ‌و درمان مجلس شورای اسلامی در آخر گفت: این که در ایران تعداد زیادی متخصص و محقق علوم اعصاب داریم اما همچنان استرس در میان مردم زیاد است نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌های ما دچار مشکل بوده است. مشکل میلیون‌ها نفر را با بخش‌نامه نمی‌توان حل کرد، می‌بایست به سمت انجمن‌ها برویم و از علم آنها در حوزه سلامت استفاده کنیم.

کد خبر 393391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha