همشهری آنلاین: رئیس جمهور سوریه اعلام کرد دمشق از هرگونه ایفای نقش سازمان ملل در برگزاری انتخابات تا زمانی که این موضوع به حق حاکمیت سوریه ارتباط پیدا می‌کند استقبال می‌کند.

استقبال بشار اسد از نقش سازمان ملل در انتخابات سوریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دفتر رياست جمهوري سوريه اعلام کرد، بشار اسد رئيس جمهور سوريه روز دوشنبه اعلام کرد دمشق از هر گونه ايفاي نقش سازمان ملل متحد در برگزاري انتخابات تا زماني که اين موضوع به حق حاکميت سوريه ارتباط پيدا مي کند ، استقبال مي کند.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) هم گزارش داد، هيئت دولتي و اقتصادي روسيه به رياست «دميتري راگوزين» معاون نخست‌وزير روسيه با بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديدار و گفتگو کرد. بشار اسد رئيس جمهور سوريه گفت: پيروزي هاي پي در پي در زمينه نبرد با تروريسم شرايط مناسب را براي تسريع و تقويت عمليات بازسازي کشور فراهم مي کند.

بشار اسد بر ضرورت حضور شرکت هاي روسي در بازسازي سوريه تاکيد کرد. اسد گفت هيئتي از دولت روسيه به رياست دميتري روگوزين معاون نخست وزير روسيه به دمشق پايتخت سوريه آمده اند.

در اين ديدار بشار اسد تاکيد کرد پيروزي هاي مستمر در عرصه مبارزه با تروريسم در خاک سوريه شرايط مناسبي براي تسريع و تقويت فرايند بازسازي آنچه تروريسم در بسياري از مناطق سوريه ويران کرده است ، فراهم مي‌کند. همچنين اين موضوع مي تواند چشم اندازهاي گسترده اقتصادي و فرصت هاي همکاري بين روسيه و سوريه را فراهم کند.

رئيس جمهور سوريه تاکيد کرد با توجه به روابط تاريخي بين دولت و ملت سوريه و روسيه و مواضع شرافتمندانه اي که روسيه در قبال سوريه همچنان اتخاذ مي‌کند طبيعي است روسيه شراکت مهمي در بازسازي سوريه در عرصه هاي مختلف داشته باشد.

در اين ديدار دميتري روگوزين نيز تاکيد کرد دولت و شرکت هاي بزرگ روسيه آماده هرنوع کمک و همکاري و مشارکت سازنده در بازسازي سوريه و حمايت از ملت سوريه براي رسيدن به شکوفايي هستند.

روگوزين اعلام کرد: سوريه قصد دارد تنها در زمينه بازسازي تاسيسات انرژي خود با روسيه همکاري کند.

کد خبر 392993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha