همشهری آنلاین: گزارش‌ها از بیروت، پایتخت لبنان، حاکی از درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس در نزدیکی سفارت آمریکا در شمال این شهر است.

گزارش شده است که نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند. تظاهرکنندگان پرچم سیاه در دست دارند.

تظاهرکنندگان به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل معترض هستند.

این اقدام ترامپ با واکنش شدید بین‌المللی مواجه شده است.

پیشتر بیش از ۲۰ کشور عضو اتحادیه عرب در بیانیه‌ای تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مورد انتقاد قرار دادند و گفتند این اقدام به تنش و تخاصم در منطقه خواهد انجامید.

  • اتحادیه عرب تصمیم ترامپ را محکوم کرد

در بیانیه اتحادیه عرب آمده، ایالات متحده با این اقدام آقای ترامپ: عملا خود را از میانجی بودن در روند مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینیان خلع کرد. این تصمیم تنش‌های موجود را عمیق‌تر کرده، بر خشم‌ها افزوده و منطقه را با خطر خشونت و آشوب بیشتر روبرو کرده است.

وزاری خارجه اتحادیه عرب همچنین گفته‌اند که در اقدامی مشترک از شورای امنیت سازمان ملل خواهد خواست که این تصمیم آمریکا را محکوم کند.

  • تظاهرات در اطراف سفارت آمریکا در بیروت

شبكه العالم نيز گزارش داد: تظاهرات گسترده لبنانی‌ها در اطراف سفارت آمریکا و در دفاع از قدس به درگیری کشیده شد؛ نیروهای امنیتی لبنان با ابزارهای مختلف از جمله فشار آب قوی و گاز اشک‌آور سعی کردند تظاهرات‌کنندگان را از اطراف سفارت آمریکا پراکنده کنند.

خبرنگار العالم از بیروت گزارش داد؛ لبنانی‌ها و آوارگان فلسطینی در اطراف سفارت آمریکا در منطقه «عوکر» واقع در شمال بیروت دست به تظاهرات گسترده در اعتراض به شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی زدند .

تظاهرات‌کنندگان در منطقه عوکر پرچم اسرائیل را در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس آتش زدند؛ عروسک ترامپ نیز در این تظاهرات آتش زده شد.

نیروهای امنیتی لبنان با ابزارهای مختلف از جمله فشار آب قوی و گاز اشک‌آور سعی کردند تظاهرات‌کنندگان را از اطراف سفارت آمریکا پراکنده کنند.

شماری ازمعترضین که نزدیک سفارت آمریکا در بیروت تجمع کرده بودند به دلیل استنشاق بمب های گازی دچار خفگی شدند

تظاهرات‌کنندگان، ورودی سفارت آمریکا را از جا کندند و نیروهای امنیتی آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی در محکوم کردن تصمیم امریکا، پرچم فلسطین و لبنان را در دست گرفته و خواهان رهایی ازاشغالگران و بازگرداندن قدس به مسلمانان شدند.

مصطفی حمدان دبیرکل حزب المرابطون لبنان در گفتگو با العالم اظهارداشت: با توجه به شفافیت موضع رسمی لبنان در خصوص قدس ، سرکوب اعتراضات مردمی به تصمیم ترامپ تعجب آور است

وی افزود: سرنوشت قدس را سلاح وموشکی لبنان و ایران تعیین می کند نه ترامپ.

کد خبر 392064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha