همشهری آنلاین: خالد مشعل در سالگرد تاسیس جنبش حماس تاکید کرد: مردم فلسطین برای رسیدن به پیروزی آماده‌اند تا انتفاضه‌ سوم و چهارم را هم به راه بیندازند

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیستمین سالگرد تاسیس این جنبش اظهار داشت: مشروعیت حماس بر گرفته از مردم فلسطین است و هر کس که تصور می‌کند این مشروعیت ناشی از حمایت‌های بین‌المللی است، دچار توهم شده است.

وی افزود: هم چنان هر کس که تصور کند حماس در تنگنا قرار گرفته باز هم دچار توهم شده است زیرا ما روحیه‌ای قوی داریم.

مشعل تصریح کرد: تمامی تصمیم‌گیری‌های جنبش حماس بر اساس منافع ملی صورت می‌گیرد و هیچ گونه سازمان خارجی در این تصمیم‌گیری‌ها دخیل نیست.

وی افزود: جنبش حماس با هر گونه تصمیم‌گیری حقیقی و مستقل فلسطین به دور از دخالت‌های اسراییل و آمریکا بدون فاصله انداختن بین مساله‌ی فلسطین و ریشه‌ عربی و اسلامی آن موافق است.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اختلافات داخلی بین ما نیز به دخالت‌های خارجی باز می‌گردد و گروه‌های فلسطینی از گروهی که در مسیر سازمان‌های خارجی گام بر می‌دارند، مبرا هستند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ وحدت داخلی، اوضاع داخلی حاکم بر اراضی فلسطین را تاسف بار توصیف کرده و بر ضرورت خروج از بحران حاکم تاکید کرد.

مشعل هم چنین عنوان داشت: در سالگرد تاسیس جنبش حماس یاد و خاطره رهبران بزرگوارمان را که از جان و مالشان برای فلسطین گذشتند و هم‌چنین یاد و خاطره شهدا، مجروحان و اسرایمان را گرامی بداریم.

وی افزود: آنچه که این سالگرد تاسیس حماس را از دیگر سال‌ها متمایز ساخته این نیست که امروز بیستمین سالگرد تاسیس این جنبش است بلکه دلیل آن شرایط سخت و دردناکی است که مردم فلسطین به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه غزه و کشتارهای روزانه توسط سلاح‌های آمریکا در نوار غزه و کرانه باختری رنج می‌برند.

مشعل ضمن بر شمردن دستاوردهای جنبش حماس گزینه مقاومت را تنها گزینه پیش روی فلسطینیان جهت بازگرداندن حقوقشان دانسته و افزود: مردم فلسطین توانایی آن را دارند که انتفاضه‌ سوم و چهارم را نیز برای رسیدن پیروزی راه بیندازند.

کد خبر 39201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز