چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: حدود نیمی از جوایز هشتمین دوسالانه بین‌المللی کاریکارتور ایران به کاریکاتوریست‌های ایرانی رسید.

در مراسم نهایی این جایزه معتبر که عصر روز سه‌شنبه با اجرای طنزآمیز علیرضا خمسه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، در بخش موضوعی که امسال به پول اختصاص داشت، جایزه بزرگ 8هزار دلاری به جیت کوئستانا از اندونزی رسید و پس از او، جایزه ‌اول(2000 دلار) به الساندرو گاتو از ایتالیا، جایزه‌ دوم(1500 دلار) به سیران جفرلی از آذربایجان و جایزه‌ سوم(1000 دلار) به حمید بهرامی از ایران تعلق گرفت.

اما در بخش آزاد همه جوایز به کاریکاتوریست‌های آسیای جنوب شرقی رسید. این بخش تنها بخشی بود که برنده‌ای از ایران در آن حضور نداشت.

دی دی سو از اندونزی، میکیو ناکاهارا از ژاپن و کی کوچی باز هم از ژاپن جوایز اول تا سوم بخش آزاد را دریافت کردند.

جالب اینکه نبود نام ایرانی‌ها در این بخش در بخش کمیک استریپ به شدت جبران شد و هر 3 جایزه این بخش را ایرانی‌ها درو کردند: به ترتیب بهمن عبدی، مهدی علی‌بیگی و ابوالفضل محترمی.

در بخش چهره نیز جایزه اول و دوم به ایرانی‌ها رسید: بزرگمهر حسین‌پور و آرش فرخی و جایزه سوم را فیگورا تورسیوس از اسپانیا دریافت کرد.

جایزه ویژه پاواروتی هم نصیب یک ایرانی شد: شیوا زمانفر. اما حامی مالی دوسالانه کاریکاتور جوایز را به‌طور مساوی بین ایرانی‌ها و دیگران تقسیم کرد.

دو خارجی از یونان و چین، میخائیل کونتوریس و زنگ ژی دانگ که جوایز بخش موضوعی و آزاد را گرفتند و محمدرضا دوست‌محمدی و علی رادمند که جوایز چهره و کمیک استریپ نصیبشان شد.

کد خبر 39044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز