مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

قائم مقام معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری مسابقه بین‌المللی کاریکاتور معضلات شهری به‌صورت سالانه خبر داد.

نشست خبری دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور معضلات شهری با حضور رحمت‌الله محرابی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی، دبیر جشنواره در محل خانه کاریکاتور برگزار شد. ابتدا شجاعی طباطبایی ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های مسابقه گفت: فراخوان مسابقه کاریکاتور معضلات شهری 5 تیرماه در 28 پایگاه تخصصی به 12 زبان منتشر شد.

موضوع این مسابقه با توجه به مسائل انسان امروز، درخصوص معضلات شهری بود و 2 هزار و 523 اثر از هزار و 157 کاریکاتوریست به دبیرخانه ارسال شد.

بیشترین آثار هم به ایران، چین و برزیل اختصاص دارد. انتخاب اولیه با داوران ایرانی انجام شد و 660 اثر برگزیده روی پایگاه ایران کارتون قرار گرفت. داوران مسابقه کاریکاتور معضلات شهری شامل بهمن عبدی، بزرگمهر حسین پور و فیروزه مظفری از ایران، کریستوبال رینوز از آرژانتین، جولیان پناپای از رومانی، میخائیل زلاتکفسکی از روسیه و اردوگان کارایال از ترکیه آثار را داوری کردند.

آثار برگزیده این جشنواره روز 22 مهرماه در موزه امام علی به نمایش گذاشته شده و 30 مهر اختتامیه و مراسم اهدای جوایز در فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود. جوایز این جشنواره 2 هزار دلار برای نفر اول، هزار و 500دلار برای نفر دوم و هزار دلار برای نفر سوم است. همچنین 10 نفر نیز لوح تقدیر این مسابقه را دریافت خواهند کرد.

 

محرابی نیز در ادامه گفت: با توجه به تجربه دوره پیش و پتانسیل بالای این مسابقه، جشنواره از سال آینده به‌صورت سالانه برگزار می‌شود. همچنین آثار دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور معضلات شهری بعد از موزه امام علی در فرهنگسراهای بهمن، خاوران و به‌صورت چرخشی در دیگر فرهنگسراهای تهران به نمایش درخواهد آمد.برنامه ما، رسیدن به شهر خوب و شهر اخلاق است. در همین راستا جشنواره‌هایی را در تمام رشته‌های هنری تحت عنوان و قالب کلی المپیاد هنری برگزار می‌کنیم و از این پس تنها از جشنواره‌ها، مسابقات و برنامه‌هایی با موضوع شهر و حقوق شهروندی حمایت می‌کنیم.

کد خبر 65921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز