همشهری آنلاین: موافقتنامه همکاری های فرهنگی سه ساله ایران و روسیه وقرارداد برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور، 20 آدرماه به امضای رییس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی و رئیس آژانس فرهنگ و سینمای روسیه رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی،بر اساس مفاد این موافقتنامه، کلیات مراودات و برنامه‌های فرهنگی ایران و روسیه در طول سالهای 2008 تا 2010 میلادی تعیین و اجرایی خواهد شد.

مهدی مصطفوی،رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشاور رئیس جمهور و میخاییل شویدکوی،رییس آژانس فرهنگ و سینمای روسیه هنگام امضای این موافقتنامه بر ضرورت گسترش همکاریهای فرهنگی - هنری دو کشور تاکید کردند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با اشاره به روابط خوب سیاسی ایران و روسیه و تاثیر این روابط بر حاکمیت صلح و آرامش در منطقه، خواستار تعمیق هرچه بیشتر مناسبات فرهنگی دو کشور شد.

مصطفوی ایجاد نمایشگاههای فرهنگی، همکاریها در زمینه هنرهای تجسمی،گروههای هنری و موسیقی و نیز همکاری های بین ادیان را از زمینه‌های مناسب برای فعالیت ای فرهنگی ایران و روسیه دانست.

مشاور رئیس جمهور همچنین پیشنهاد کرد بین کشورهای حاشیه خزر نیز همکاری های چند جانبه فرهنگی صورت گیرد.

رییس آژانس فرهنگ و سینمای روسیه نیز خواستار حضور گروههای موسیقی و تئاتر و نیز سینماگران ایرانی در روسیه و حضور آنها در جشنواره‌های فیلم و موسیقی در کشورش شد.
دو طرف همچنین در مورد راه های گسترش همکاری های فرهنگی و معرفی فرهنگ و هنر دو کشور به ملت های یکدیگر تبادل نظر کرده و تصمیماتی برای افزایش سطح این همکاریها اتخاذ شد.

در این نشست همچنین مقرر شد هفته فرهنگی ایران در روسیه در ماه مارس سال آینده میلادی (اواخر اسفند ماه امسال) بمدت هفت روز در روسیه برگزار گردد.

در این برنامه فرهنگی، حضور مشهورترین گروه های ایرانی و هنرمندان رشته های مختلف و همچنین برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و عکس در نظر گرفته شده است.

در مراسم امضای موافقتنامه همکاری های فرهنگی ایران و روسیه و برگزاری هفته فرهنگی ایران، مهدی ایمانی پور معاون امور بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی سابق ایران در روسیه،غلامرضا انصاری سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشتند.

کد خبر 38990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز