دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

ترجمه فاطمه رضائی: مقامات رسمی پزشکی آمریکا هفته گذشته اظهار داشتند که وجود یک سوش آدنو- ویروس جدیدی که اغلب موجب سرماخوردگی معمولی می‌شود-باعث مرگ 10 نفر در نیمه اول امسال درنقاط مختلف ایالات آمریکا شده وحدود 12 نفر را روانه بیمارستان کرده است.

مرکز پیشگیری وکنترل بیماری در آمریکا از جزئیات افراد مبتلا به ویروس سوش در فاصله زمانی ماه مارس 2006 تا ژوئن 2007 در نیویورک ، واشنگتن و تگزاس خبر می‌دهد.

جان سو که در این مرکز روی بیماری‌های عفونی کار می‌کند، می‌گوید: این ویروس قادر به ایجاد بیماری تنفسی شدید در هر سنی است. او در مصاحبه تلفنی اش می‌گوید: چیزی که باعث تفاوت این ویروس با دیگر ویروس‌ها می‌شود تأثیر شدید آن بر جوانان سالم و تبدیل آنها به بیمارانی با شرایط حاد است.

 سو گزارش می‌دهد که 2 نفر از جان‌باختگان این ویروس، کودک بودند. مرکز پیشگیری و کنترل، آماری را ارائه می‌دهد که در برگیرنده حدود 140 مورد بیمار غیرعادی و بستری بیش از 50 نفر در بیمارستان است که از این تعداد، 24 نفر تحت مراقبت ویژه هستند.

یکی از این قربانیان، دختری 19 ساله بود که در پایگاه نیروی هوایی استخدام شده بود.یکی از مشاوران مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی می‌گوید: وجود این ویروس در ایجاد بیماری در بسیج‌های نظامی بسیار محسوس است. البته سخنگوی این مرکز تأکید می‌کند، شواهدی بر شیوع این ویروس در دیگر نقاط آمریکا وجود ندارد.

 این ویروس مانند سرماخوردگی‌های رایج معمولی موجب عفونت حاد مجرای تنفسی فوقانی شده اما با خود بیماری‌هایی نظیر التهاب معده، روده، قرمزی چشم، عفونت مثانه و بثورات پوستی به همراه دارد.

 این ویروس در افراد بسیار جوان و بسیار پیر و همچنین در بعضی از افراد که ضعف سامانه بدنی دارند، بسیار شدیدتر است. دکتر ویلان- سخنگوی بنیاد ملی بیماری‌های عفونی- می‌گوید: قدم مهم بعدی مقامات رسمی بهداشت این است که ابعاد این مسئله را روشن کنند. من فکر می‌کنم که این زنگ خطری بزرگ در بیماری‌های عفونی وسلامت عمومی است.

 مقامات بهداشتی باید نمونه‌های مناسبی جمع آوری کرده وگستردگی و شیوع آن را مورد بررسی قرار دهند.

 اولین مرگ گزارش شده به دختری در شهر نیویورک در سال 2006 بر‌می‌گردد. 7 نفر دیگر هم در ارگن قربانی شده‌اند و همچنین بیماری مبتلا به ایدز هم در واشنگتن از بین رفت. به نظرسو احتمال دارد بیمارانی در خارج از این 4 ایالت هم وجود داشته باشند.

 رویترز
15 نوامبر2007

کد خبر 38753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز