دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی آمریکا هشدار دادند کودکان زیر دو سال نباید بدون نسخه پزشک داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه مصرف کنند زیرا این داروها برای این گروه سنی بسیار خطرناک است

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، "اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا" اعلام کرد، مرگ، تنش و ضربان سریع قلب در موارد نادری در کودکان کمتر از دو سال بر اثر مصرف این داروها گزارش شده است.

دکتر "چارلز گانلی" رییس اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا که داروهای بدون تجویز پزشک را بررسی می‌کند گفت، آنها به شدت توصیه می‌کنند که نباید به کودکان زیر دو سال داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه را بدون نسخه پزشک داد زیرا این داروها عوارض جانبی جدی و بالقوه کشنده‌ای دارند.

گانلی اعلام کرد، نشان داده نشده است که مصرف بی‌خطر و موثر این داروها در کودکان زیر دو سال تایید نشده است و خاطرنشان کرد که این داروها تنها "علائم" سرماخوردگی را از بین می‌برند اما "خود" این بیماری را درمان نمی‌کنند.

گانلی گفت، مقامات در حال ارزیابی اطلاعات در زمینه مصرف این داروها در کودکان دو تا ‪ ۱۱‬هستند و امیدوارند که تا بهار در این زمینه تصمیم بگیرند. 

آکادمی اطفال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، سوخت و ساز داروها در بدن کودکان و واکنش آنها نسبت به داروها نسبت به بزرگسالان متفاوت است.

این گروه در تایید اقدام اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا افزود، مطالعات نشان داده‌اند که داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی در درمان علائم سرماخوردگی در کودکان زیر شش سال بی‌نتیجه هستند و می‌توانند خطرات جدی ایجاد کنند.

اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا دادن داروهای سرماخوردگی را به کودکان زیر دو سال هرگز تایید نکرده است و سال گذشته نسبت به انجام چنین کاری بدون دستورالعمل‌های خاص از سوی پزشک هشدار داد.

کد خبر 42217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز