پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

پگاه شفتی: زیرپا گذاشتن همه‌ی دستاوردهای به‌روز و پر زرق و برق، یکی از عادت‌های دنیای فناوری است! حدس بزنید محصول جدید دنیای فناوری جا را برای چه محصولات دیگری تنگ کرده است؟

تلويزيون، پخش صوت، نمايشگر، دي‌وي‌دي، سيستم سينماي خانگي... نامش «کيکر» است و طراح آن يک گوگلي سابق! کيکر با ظاهري شبيه تخم‌مرغ و مقدار زيادي هوش مصنوعي مي‌خواهد خانه‌ها را از وجود نمايشگر و تلويزيون و... خالي و خلوت کند!

کاربري که تا پيش از اين، زيادي اهل تلويزيون بود و دوست داشت در همه‌ي اتاق‌ها و حتي آشپزخانه تلويزيون داشته باشد، به‌زودي بايد تلويزيون‌ها يا نمايشگرهايش را از خانه جمع کند، ديوارهاي خانه را درست مثل پرده‌ي سينما سفيد و بي‌خط کند و بعد، کيکر تخم‌مرغي‌اش را زيربغلش بزند و هر جاي خانه خواست يک سينماي نورافکني (ويديو پروژکشن) ايجاد کند!

نه‌تنها سينما، کاربر حتي مي‌تواند با تمام آن دستگاه‌هاي سبک و سنگين پخش موسيقي خداحافظي کند و از کيکر تخم‌مرغي‌اش لذت ببرد.

طراح اين دستگاه، «پي‌ير لوبو»ي فرانسوي، قبلاً مدير توليد گوگل در بخش بازار اروپا بود. لوبو که سال 2005 ميلادي به گوگل پيوست، هميشه ذهني پر از ايده‌هاي نو داشت.

او اولين‌بار يک نمونه‌ي اوليه از کيکر در نمايشگاه سي‌اي‌اس، در آمريکا ارائه داد. اما سه سال زمان لازم بود تا اين تخم‌مرغ هوشمند تبديل به محصولي کاربرپسند در بازار پر از رقابت فناوري شود و قدم به سايت کيک‌استارتر* بگذارد.

حالا قرار است کيکر به‌زودي به توليد انبوه برسد و شايد زمان زيادي تا خداحافظي ديوارها با نمايشگرها نمانده باشد!

اين تخم‌مرغ 8/5کيلوگرمي، حدود هزار لامپ ريز ال‌اي‌دي دارد و با کمک اين لامپ‌ها مي‌تواند نور تصويري‌اش را از فاصله‌ي يک و نيم متري روي ديوار بتاباند.

کيکر با چرخ‌هايي که دارد مي‌تواند به‌دستور کاربر حرکت کند و هرجايي که مدنظر کاربر است، بايستد و تصوير يا موسيقي پخش کند.

اين تخم‌مرغ چندکاره، از طريق يک نرم‌افزار قابل نصب بر روي گوشي هوشمند يا تبلت، دستورهاي کاربر را اجرا مي‌كند. اين تخم‌مرغ هوشمند مي‌تواند زمان تمام‌شدن شارژ را بفهمد و به‌صورت خودکار به‌سوي شارژر کوچکي در گوشه‌ي اتاق برود و خودش را به مدت ششساعت به‌آن بچسباند تا شارژ شود.

 

دوچرخه شماره ۸۹۹

پي‌ير لوبو، يک گوگلي سابق و طراح کيکر!

 

دوچرخه شماره ۸۹۹

چندکاره به معناي واقعي: پخش فيلم، پخش صوت، دوربين فيلم‌برداري، حافظه، متحرک و داراي حسگر!

 

دوچرخه شماره ۸۹۹

کاستن از هزينه‌ي برق خانوار با جمع‌آوري بيش‌تر تجهيزات سرگرمي در يک کيکر تخم‌مرغي. ضمناً اين دستگاه، مي‌تواند لذت دور هم بودن را بيش‌تر ‌کند

 

دوچرخه شماره ۸۹۹

خسته شديد؟ دراز بکشيد، مي‌توانيم بقيه‌ي فيلم را روي سقف ببينيم!

 

دوچرخه شماره ۸۹۹

کاربر از طريق گوشي هوشمند، کيکر را هدايت مي‌کند

 


* ‌سايتي براي عرضه‌ي نمونه‌هاي اوليه‌ي يک محصول خلاقانه در دنياي فناوري، که با جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي و پيش‌خريد کاربران به توليد انبوه مي‌رسد.

کد خبر 387448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha