دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین : راجر فدرر با پیروزی بر اندی رادیک برای سومین بار پیاپی جام قهرمانی مسابقات تنیس آزاد آمریکا را از آن خود کرد.

به نوشته  روزنامه ال پاییس چاپ اسپانیا، مرد شماره یک تنیس جهان در دیدار پایانی این رقابت‌ها در چهار ست و با نتیجه 6-2،4-6،7-5 و 6-1 اندی رادیک را در هم کوبید.

راجر فدرر اکنون با کسب این پیروزی خیره‌کننده در تاریخ تنیس جهان تنها فردی‌است که توانسته برای سه سال متوالی عنوان نخست مسابقات ویمبلدون و تنیس یو اس اوپن را از آن خود کند.

او طی دوران بازیگری خود توانسته‌است در نه تورنمنت معتبر جهانی به مقام قهرمانی دست پیدا کند که از این حیث نیز در میان بزرگان تنیس در رده چهارم قرار دارد.

پیت سمپراس تنیس‌باز مشهور آمریکایی با پیروزی در 14 گراند اسلم در رده نخست رکوردداران قرار دارد، روی امرسون استرالیایی با قهرمانی در دوازده تورنمنت بزرگ در رده دوم بیورن بورگ سوئدی و بیل تادن با 10 عنوان قهرمانی مشترکاً در رده سوم قرار دارند.

اما فدرر که با پیروزی در این مسابقات  2/1 دلار را از آن خود کرده از یک نظر دیگر هم رکورددار است، ‌او در واقع توانسته است با شرکت در 10 گراند اسلم اخیر در نه تای آنها به پیروزی برسد.

بازی در طول 2 ساعت و 27 دقیقه، در دستان راجر فدرر بود. فدرر در این دیدار مرتکب خطای مجدد در ضربه سرویس نشد و تنها 19 بار مرتکب اشباه شد.

کد خبر 3868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز