همشهری‌آنلاین: پیشمرگ‌های کرد مدعی شدند که حمله گسترده حشد شعبی به منطقه ربیعه در غرب موصل را ناکام گذاشته‌اند اما بغداد وقوع درگیری را تکذیب کرد.

منصور بارزانی، فرمانده نیروهای پیشمرگ کرد اعلام کرد: حشد شعبی صبح امروز سه‌شنبه دوم آبان به جبهه‌های پیشمرگ‌ها در روستای المحمودیه از توابع شهر ربیعه حمله کرد. این نیروها باوجود هشدارهای مکرر نیروهای پیشمرگ درحال پیشروی از مرکز ربیعه به المحمودیه بودند.

در پی پیشروی این نیروها درگیری‌هایی میان حشد شعبی و پیشمرگ‌ها رخ داد که به انهدام دو خودروی نظامی منجر شد اما پیشمرگ‌ها در این حمله آسیبی ندیدند.

به گزارش ایسنا به نقل از شفق نیوز، منصور بارزانی گفت که حشد شعبی خودشان خواهان توقف درگیری‌ها شدند.

اما سخنگوی نظامی دولت عراق وقوع هر گونه درگیری را در منطقه ربیعه واقع در جنوب "فیش خابور" تکذیب کرد و گفت: هیچ درگیری رخ نداده است.

همچنین منابع امنیتی روز گذشته گفته بودند، نیروهای عراقی تانک‌ها و توپخانه‌های خود را در جنوب منطقه تحت کنترل کردها در شمال عراق که خطوط انتقال نفت کرد قرار دارند، مستقر کردند.

یک مسئول شورای امنیتی دولت کردستان عراق گفت: این نیروها در شمال غرب موصل تجمع کرده‌اند.

یک مشاور امنیتی در دولت عراق اظهار داشت: منطقه فیش خابور واقع در شمال غرب موصل شامل گذرگاه‌هایی به ترکیه و سوریه است و بغداد می‌خواهد بر آن مسلط شود.

خط انتقال نفت از اقلیم به ایستگاه قیاس در فیش خابور و سپس به خط انتقال نفت دیگری می‌رسد که نفت را به ساحل ترکیه در دریای مدیترانه برای صادرات آن منتقل می‌کند.

این مسئول امنیتی کرد تاکید کرد: تجمع این نیروها در اطراف ربیعه در مسافت ۴۰ کیلومتری جنوب فیش خابور است.

اخیرا در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق درگیری‌های شدیدی میان نیروهای کرد و نیروهای عراقی در کرکوک و اطراف آن رخ داد و این درگیری‌ها به مرزهای اقلیم کردستان نیز کشیده شد. در پی این درگیری‌ها ارتش عراق کنترل کرکوک را در دست گرفت.

کد خبر 386130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha