یک روز بعد از سخنان رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا درباره حضور و فعالیت گروه حشد شعبی در عراق، دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای ضمن ابراز تعجب از سخنان تیلرسون به این سخنان واکنش نشان داده‌است.

 به گزارش پرس‌تي‌وي، دفتر نخست‌وزير عراق در بيانيه‌اي به نقل از يك مقام نزديك به حيدر العبادي اعلام كرده‌است: هيچ‌كس حق مداخله در امور داخلي عراق را ندارد. در اين بيانيه آمده‌است: نيروهاي حشد شعبي عراقي‌هايي هستند كه براي دفاع از كشورشان فداكاري كرده‌اند.

وزيرخارجه آمريكا كه براي حضور در نشست مشترك نخست‌وزير عراق و شاه عربستان به رياض رفته‌بود، يكشنبه‌شب در نشست خبري مشترك با عادل‌الجبير، وزيرخارجه عربستان گفت: از شبه‌نظاميان شيعه (حشدشعبي) مي‌خواهيم به خانه‌هايشان برگردند و بازسازي مناطقي را كه از اشغال داعش خارج شده به مردم اين مناطق بسپارند.

اين سخنان البته با واكنش‌هاي گسترده‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي روبه‌رو شد و تحليلگران و خبرنگاران غربي در توييتر نوشتند: شايد وزيرخارجه آمريكا نمي‌داند حشد شعبي نيرويي عراقي است و درواقع در خانه‌اش است. رسانه‌هاي آمريكايي نوشته‌بودند كه تيلرسون براي مقابله با نفوذ ايران در منطقه، به رياض سفر كرده و در نشست مشترك سران عربستان و عراق شركت كرده‌است.

  • عربستان آماده مذاكره نيست

وزيرخارجه آمريكا كه بعد از رياض امروز عازم دوحه شد تا ميان قطر و عربستان ميانجيگري كند، در كنفرانس مطبوعاتي با حضور وزيرخارجه قطر گفت: عربستان آماده مذاكره با قطر براي پايان‌دادن به مناقشه ديپلماتيك پيش آمده نيست. تيلرسون گفت كه در ديدار با محمد بن‌سلمان به او گفته وارد مذاكره شود اما تمايلي براي مذاكره وجود ندارد.

کد خبر 386066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha